• BIST 93.616
  • Altın 210,074
  • Dolar 5,3413
  • Euro 6,0898
  • Samsun 8 °C
  • Ankara 3 °C
  • İstanbul 9 °C
  • EFSANE GOLCÜ DENGE'DE!
  • Samsun'da Bir İlk
  • Samsun Haberler.Tv
  • EFSANE GOLCÜ DENGE'DE!
  • Samsun'da Bir İlk
  • Samsun Haberler.Tv

HİNDİ ETİ PROTEİN VE MİNERAL DEPOSU

HİNDİ ETİ PROTEİN VE MİNERAL DEPOSU
SAMSUN'da diyetisyen Mine Özkazanç Akren, yılbaşı sofralarının vazgeçilmesi olan hindi etinin düşük yağ oranıyla kalbin dostu, protein ve mineral deposu bir besin olduğunu söyledi.

Diyetisyen Mine Özkazanç Akren, özellikle yılbaşı sofralarında sıkça yer alan ve tüketilen hindi etinin insan sağlığı açısından çok faydalı olduğunu dile getirdi. Hindi etinin günlük yaşamda da çokca tüketilmesini öneren Akren, "Hindi eti düşük yağ oranıyla kabin dostudur. Yani normal bir hindi yemeğinde bulunan yağ, kırmızı etteki yağın ancak yarısı kadardır. Ayrıca mineral deposudur. Hindi etinde bulunan başlıca minarellerden olan çinko bağışıklık sistemi, yaraların iyileşmesi, vücudun yağ, protein ve karbonhidratları sindirmesi için son derece önemli bir mineraldir. Hindi etinde aynı zamanda fosfor, magnezyum ve hindinin siyah etinde önemli miktarda demir bulunur. Hindi protein açısından da son derece zengindir. Protein kaynağı olan hindi etinin tüketilmesi insan sağlığı açısından çok faydalıdır" diye konuştu.

Mine Özkazanç Akren, özellikle yılbaşı gecesi dışarıda kafe veya restoran benzeri yerlerde yemek yenilmeye karar verildiğinde o öğün için tüketilen kaloriye de dikkat edilmesi gerektiğine de dikkat çekti. Akren, "Çok acıksanız bile standart porsiyonun üzerine de çıkmamaya özen gösteriniz. Çünkü, porsiyonlar büyüdükçe almış olduğunuz kalori de artacaktır. Yediğiniz ilk lokma ile son lokma arasında lezzet farkı olmadığını unutmayınız. Masaya yemekten önce gelen aperatiflerden sakınınız. Bu gıdalar sizin daha fazla ekmek yemenize sebep olduğu gibi, iştahınızın da açılmasına da neden olacaktır. Bu yüzden yemek gelmeden önce masada bulunan ekmek, cips, sos, ezme gibi aperatifleri masadan uzaklaştırınız. Böylece gözünüzün görmediği gıdaları, aklınızdan da uzaklaştırmış olacaksınız. Yemek seçiminizde önden size doygunluk sağlayacak, çorba, salata gibi kalorisi daha az olan, ama doyuruculuğu yüksek, hafif gıdalar tercih ediniz. Dışarıda yemek yediğiniz zamanlarda, günlük besin seçiminize daha çok dikkat ediniz. Gün boyu yediğiniz kaloriyi kısarak bunu ayarlayabilirsiniz" dedi.

Akren şöyle devam etti:

"Eğer habersiz bir yemek daveti ile karşı karşıyaysanız ve seçme şansınız yoksa ise tabağınızda bulunan yemekleri doyumluk değil tadımlık olarak tüketiniz. Mideden beyine doyma mesajının 20 dakikada gittiğini unutmayınız. Ne kadar yavaş tüketirseniz, doyduğunuzu o kadar iyi fark edersiniz. Bunun için yediğiniz her lokmayı en az 5 kez çiğnemeye özen gösteriniz." (DHA)

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2007 DENGE GAZETESİ | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0362 420 04 28 | Faks : 0362 431 55 53 | Haber Scripti: CM Bilişim