BAYRAM ALIŞVERİŞİ DE İNTERNETTEN YAPILDI

BAYRAM ALIŞVERİŞİ DE İNTERNETTEN YAPILDI
Kurban Bayramı öncesi alışverişini yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınının de etkisiyle artan oranlarda internete taşıyan tüketiciler, derin dondurucu, kıyma makinesi, buzdolabının yanı sıra, çikolata, kahve buzdolabı poşeti gibi günlük ihtiyaçlarını da onlinedan almayı tercih etti.

Bayram alışverişini internetten yapmayı tercih eden tüketiciler, online alışverişi bu dönemde yüzde 50 seviyelerinde artırırken, kıyma makinesi, buzdolabı, derin dondurucu gibi ürünler tercihlerde öne çıktı. Tüketicilerin, artan online taleplerinde geçen yıllara nazaran bazı farklılıklar da yaşandı. Sürece ilişkin bilgi veren Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Mutlu Erturan, sağlık ve güvenlik tedbirleri nedeniyle çoğu yüz yüze alışverişin, dijital kanallara kaydığını belirterek, daha önce hiç e-ticareti kullanmamış kişilerin, farklı yaş gruplarının, dijital kanalların pratikliğini, güvenliğini deneyimleme fırsatı bulduğunu anlattı. Kovid-19 tedbirleri kapsamında Kurban Bayramı alışverişleri için de e-ticarette artış yaşandığını dile getiren Erturan, şunları kaydetti: "Hepsiburada olarak geçtiğimiz bayram dönemine oranla yaklaşık yüzde 50 oranında daha fazla alışverişe ev sahipliği yapıyoruz. Bu bayramda, geçen seneye göre daha fazla evde vakit geçirmenin de etkisiyle, derin dondurucu ve geniş hacimli buzdolapları gibi ürünlere ilgi arttı. Kurban kesiminde ve sonrasında gerekli olabilecek ve geçtiğimiz yılda da çok tercih edilen kesim aletleri, terazi ve tartı, kıyma makinesi, derin dondurucu, tava ve tencereler ile buzdolabı poşeti gibi ürünler rağbet görüyor. Ayrıca kesim sonrasında dağıtım, paketleme, saklama ve temizlik için gerekli olabilecek ürünler de bayram alışverişlerinde Hepsiburada'da öne çıkıyor. Aynı zamanda et, meyve, sebze gibi ürünleri uzun süre taze bir şekilde saklayarak hem sağlıklı tüketim olanağı sunan hem de aile bütçesine katkıda bulunan derin dondurucular en fazla tercih edilen ürünlerin başında geliyor."

"Kıymalar artık evlerde çekiliyor"
Pandemi dönemiyle birlikte, virüsten korunmak için alınan sağlık önemlerinin her geçen gün farklılık göstermeye devam ettiğine işaret eden Erturan, "Kıymalar artık evlerde çekiliyor. Tüketicilere evlerinin konforunda, güvenle kıyma çekmesine imkan tanıyan ve onlara zaman kazandıran kıyma çekme makinelerine bu yıl her zamankinden daha yüksek bir talep geldi." bilgisini verdi. Erturan, pandemi gerçeğiyle yüzleşilen bu dönemde, kolonya tüketiminin normalin 2,5 katına çıktığını dile getirerek, bayramların vazgeçilmezi kolonyaların artık sadece bu özel günlerde değil, her an sipariş edildiğini anımsattı. Erturan, tüketici davranışları hakkında da bilgi vererek, "Bu dönem özelinde, özellikle pandeminin de etkisiyle de son aylarda, müşterilerimizin e-ticaret taleplerinde farklılıkları gözlemliyoruz. Örneğin, geçtiğimiz yıl Kurban Bayramı dönemine kıyasla, bu sene aynı dönemde dezenfektan, eldiven ve virüse karşı etkili çamaşır suyu gibi hijyenik ürünlerin, derin dondurucuların ve geniş hacimli buzdolaplarının öne çıktığını söyleyebiliriz." ifadelerini kullandı.

"Üst yaş grubu online alışverişe merhaba dedi"
Erturan, özellikle sokağa çıkma yasağının yaşandığı dönemlerde, üst yaş grubunun da online alışverişe merhaba dediğini belirterek, "Bu yaş grubu sokağa çıkamadığı dönemde, etten taze sebze ve meyveye kadar her türkü süpermarket ihtiyacını Hepsiexpress hizmetimizle kolaylıkla karşıladı. Pandemi döneminde gençler ise özellikle eğitim, hobi, giyim ve bilgisayar gibi elektronik alışverişleri için online alışverişi tercih etti." bilgisini verdi. Erturan, pandemi döneminde mobil perakende dijital etkileşim rakamlarında yüzde 200'lük bir artış yaşandığını aktararak, bu nedenle e-ticaretin, perakende içinde 3-5 senede geleceği büyüklüğe, Kovid-19 pandemisinin etkisiyle çok daha hızlı ulaşacağını anlattı.

Pandemi tüketici alışkanlıklarını da değiştirdi"
Feyza Dereli Fedar, koronavirüs pandemisinin tüketici alışkanlıklarını da değiştirdiğine işaret ederek, insanların günlük ihtiyaçlarını artık eskisinden çok daha fazla e-ticaret üzerinden karşılamaya başladığını aktardı. Fedar, temel gıda maddeleri ve hijyen ürünlerine yönelimin arttığını belirterek, şunları kaydetti: "Bu süreçte evde geçirilen vaktin artmasının da etkisiyle kutu oyunları, puzzle, boyama kitabı gibi hobiye yönelik ürünlerin satışını artırdı. Yine evden çalışmanın ve uzaktan eğitimin başlaması bilgisayar, ofis mobilyası gibi ürünlerin satışını hareketlendirdi. Ev dekorasyon, bahçe ürünlerinin yanı sıra spor malzemeleri gibi kategorilerde de artış yaşandı. Bu süreçte daha önce ulaşamadığımız kitlelere ulaşmış ve kullanıcıların e-ticaretin kolaylığını deneyimlemelerini sağlamış olduk. E-ticaretle tanışan tüketicilerin önümüzdeki dönemde de online alışverişi sürdüreceğini ve ilk defa online alışveriş yapanların en az yüzde 50'sinin kalıcı kullanıcılar haline geleceğini öngörüyoruz." Bu öngörünün gerçekleşmesi için müşteri memnuniyetinin önemine dikkati çeken Fedar, "GittiGidiyor olarak her zaman 'insan odaklı' bir şirket olduk ve bu süreçte de bu odak hiç değişmedi. Bizim için insanların e-ticareti her zamankinden daha fazla tercih etmesi çok değerli. Kullanıcılarımızın alışveriş deneyimini iyileştirecek projeler geliştirerek e-ticareti onlar için çok daha keyifli bir hale getirmek ve hayatlarını kolaylaştıracak çözümler üretmek için çalışıyoruz." dedi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.