• BIST 106.239
  • Altın 161,321
  • Dolar 3,8713
  • Euro 4,5671
  • Samsun 19 °C
  • Ankara 15 °C
  • İstanbul 17 °C
  • 'SORUN KALMADI KENDİMİ İYİ HİSSEDİYORUM'
  • 4 FUTBOLCU TAKIMDAN AYRI ÇALIŞTI
  • Hedef 3 Puan
  • 'SORUN KALMADI KENDİMİ İYİ HİSSEDİYORUM'
  • 4 FUTBOLCU TAKIMDAN AYRI ÇALIŞTI
  • Hedef 3 Puan

Bağışıklığınızı kuvvetlendirmenin 8 yolu

Bağışıklığınızı kuvvetlendirmenin 8 yolu
Soğuk havalar günden güne kendini iyice hissettiriyor. Kış mevsimlerinde sık görünen solunum yolları enfeksiyonları da günlük yaşantımızı her gün daha fazla olumsuz etkiliyor.

Etrafımızda hapşıran, öksüren ya da burnu akan insanlar artıyor. Virüslere karşı sağlıklı kalabilmek için de bağışıklık sisteminin güçlenmesi şart. Bunun yolu ise öncelikle sağlıklı beslenmeden geçiyor. Acıbadem Göktürk Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet Uzmanı Göknel Dumanlı, kış aylarında bağışıklığı kuvvetlendirmenin yollarını anlattı.

1- Su içmeyi unutmayın
Havaların soğumasıyla su tüketimi de azalıyor. Ama unutmayın ki vücudumuzun yaz kış suya ihtiyacı var. Özellikle gripten korunmak için günde 2,5 lt su için ve antioksidan içeriğini artırmak için de içerisine limon ve zencefil ekleyin.

2- Günde 1 kase yoğurt yiyin
Yoğurt ve kefir gibi probiyotikler, zararlı bakterileri yok ederek, bağışıklık sistemini güçlendiriyor. Aynı zamanda doğal antibiyotik görevi yapıp bağırsak sistemini de koruyor. Bu nedenle özellikle enfeksiyonel salgınların yoğun olarak yaşandığı bu günlerde günde 1 kase yoğurt ve 1 bardak kefir içmek bağışıklık sisteminizin kuvvetlenmesine yardımcı olacaktır.

3- Her yemeğe 1 diş sarımsak atın
Sarımsağın içinde bulunan allicin adlı antioksidan, vücudu serbest radikallerden koruyor. Virüs karşıtı olan sarımsak, aynı zamanda güçlü bir selenyum kaynağı ve sağlıklı bir yaşam için mutlaka gereken sülfür içeriyor. Tüm bu faydaları göz önünde bulundurulduğunda sarımsak bağışıklık sistemini güçlendirmenin en ucuz yollarından biri olarak karşımıza çıkıyor. Mide ve bağırsakları güçlendirmeye de yardımcı olan sarımsağı her yemeğin içine bir diş atarak tüketebilirsiniz.

4- Yemeklere zencefil ekleyin
Zencefil, vücudun enfeksiyonlarla mücadelesinde yardımcı oluyor ve toksinlerin dışarı atılmasını sağlıyor. Kanserle savaşta da etkili olduğu bilinen zencefili, çay olarak tüketebileceğiniz gibi yemeklere ve tatlılara da ekleyebilirsiniz. Günde 3-4 bardak zencefil çayı içebilirsiniz. Safra taşı olanlar ve safra kesesi olmayanlarda zencefil ağrıya yapabiliyor. Hamileler ise günde en fazla bir bardak içebiliyor.

5- Çorbanıza zerdeçal koyun
Hint safranı olarak da bilinen zerdeçal bağışıklık sistemini geliştiriyor ve detoks özelliği taşıyor. Ayrıca son yıllarda yapılan araştırmalarda zerdeçalın cilt, kolon ve meme kanseri tedavisinde de faydalı olabileceği öngörülüyor. Zerdeçalı yemeklere ve çorbalara katarak tüketebilirsiniz.

6- Bol bol meyve yiyin
Mandalina, portakal, limon, greyfurt ve kivi gibi meyveler birer C vitamini deposudur. O nedenle bol miktarda tüketebilirsiniz. Özellikle portakalı yerken kabuğunu mümkün olduğunca ince soymaya çalışın. Alttan çıkan beyaz kısmıyla birlikte tükettiğinizde daha fazla C vitamini almış olursunuz. Günde 1 portakal, 2 mandalina,2 kivi ve 1 greyfurt yiyebilirsiniz.

7- Haftada 2 öğün kuru baklagil tüketin
Kurufasülye, mercimek, soya fasülyesi ve nohut gibi besinler kalsiyum, demir, çinko, magnezyum mineralleri, tiamin, riboflavin, niasin, folik asit ve E vitamini bakımından zengin. İyi birer protein kaynağı olan kurubaklagiler, şeker ve kolesterolü dengeliyor. Bu yiyeceklerin haftada 2 öğün tüketilmesi, bağışıklık sistemini güçlendiriyor.

8- Günde 1 nar yiyin ya da 1 bardak suyunu için
Nar, zengin vitamin ve mineral içeriğiyle kış mevsiminin vazgeçilmezleri arasında yer alıyor. Besinsel içerik yönünden en zengin meyveler arasında tanımlanan nar, kalsiyum, B6, B9 ve C vitaminleri ile demir, magnezyum, fosfor ve potasyum gibi sağlıklı beslenme açısından büyük önem taşıyan bileşikleri içeriyor. Son zamanlarda, oldukça popüler olan nar suyu, söz konusu antioksidan özellikleri sayesinde, bağışıklık ve savunma sisteminin güçlendirilmesinde önemli rol oynuyor. SABAH

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Lösemili Çocuklar Haftası08 Kasım 2017 Çarşamba 10:41
  • BÜYÜK ANADOLU'DAN KIZILAY ZİYARETİ03 Kasım 2017 Cuma 11:49
  • GÖZLÜK VE LENSTEN KURTULABİLİRSİNİZ02 Kasım 2017 Perşembe 13:48
  • STRESTEN UZAK DURUN26 Ekim 2017 Perşembe 11:40
  • SAĞLIĞINA KAVUŞTU25 Ekim 2017 Çarşamba 12:27
  • BÜYÜK ANADOLU MUHTARLARI UNUTMADI22 Ekim 2017 Pazar 13:24
  • Sağlık Bakanı Demircan Samsun'da 21 Ekim 2017 Cumartesi 13:09
  • MÜSİAD'LA KURUMSAL SAĞLIK ANLAŞMASI21 Ekim 2017 Cumartesi 11:58
  • DÜNYA ANESTEZİ GÜNÜ18 Ekim 2017 Çarşamba 12:46
  • ROMATİZMAL HASTALIKLARA DİKKAT17 Ekim 2017 Salı 12:56
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 DENGE GAZETESİ | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0362 420 04 28 | Faks : 0362 431 55 53 | Haber Scripti: CM Bilişim