• BIST 106.649
  • Altın 144,151
  • Dolar 3,5252
  • Euro 4,1269
  • Samsun 26 °C
  • Ankara 30 °C
  • İstanbul 27 °C
  • KÖKTAŞ'TAN SAMSUNSPOR'A ZİYARET
  • SAMSUNSPOR'DA DURMAK YOK
  • SAMSUNSPOR'UN RAKİBİ GİRESUNSPOR
  • KÖKTAŞ'TAN SAMSUNSPOR'A ZİYARET
  • SAMSUNSPOR'DA DURMAK YOK
  • SAMSUNSPOR'UN RAKİBİ GİRESUNSPOR

Yarıyıl tatilinde internet faturası kabarık gelebilir

Yarıyıl tatilinde internet faturası kabarık gelebilir
Okulların tatil olduğu dönemlerde; akıllı telefonların, tabletlerin ve bilgisayarların okul dönemine kıyasla daha çok kullanılması ve internet hizmeti için alınan paketlerin bitmesini takiben ...

Veri kullanımlarının farklı fiyatlardan ücretlendirildiğini unutan vatandaşlar şok faturalarla karışlaşabiliyor. Vatandaşların kabarık faturalarla karşılaşmaması için uyarılarda bulunan Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), muhtemel fatura şoklarının önlenmesi için alınabilecek tedbirleri sıraladı.

Boş vakitleri tatil dönemlerinde artan ilk ve orta öğrenim çağındaki çocuklar, yüksek veri kullanımı gerektiren oyunları ya da videoları daha fazla indirebiliyor. Bu durum da ailelerin evlerinde abone oldukları genişbant internet (ADSL, fiber, kablo) veya mobil cihazlarında kullandıkları internet hizmeti için ayrılan aylık kotanın normalden daha çabuk bitmesine yol açıyor. Ödeme tipinin faturalı veya ön ödemeli olmasına göre değişmekle birlikte, internet hizmetinin normalden daha fazla kullanılması durumunda, aileler paket aşım ücretleri temel alınarak hesaplanan beklenmedik ücretlerle karşı karşıya kalabiliyor.

BİLGİLENDİRME MESAJLARINA KULAK VERİN; KABARIK FATURADAN KURTULUN

İşte BTK'nın ailelere kabarık faturayla karşılaşmamak için alınabilecek tedbirler: "Eğer sizin veya çocuğunuzun kullandığı cep telefonu veya evdeki genişbant internet aboneliği için seçtiğiniz ödeme tipi faturalı ise; beklenmedik yüksek faturalarla karşılaşmamak için tedbir alabilirsiniz. Paket veya kota aşımı halinde işletmeciniz tarafından uygulanacak paket aşım birim ücretleri hakkında bilgi sahibi olun. İnternet hizmetini aldığınız işletmeci tarafından, size ayrılan kotanın yüzde 80’ine ve yüzde 100’üne ulaştığınızda hizmet kullanımınız hakkında gönderilen bilgi mesajlarını dikkate alın. Bilgilendirme mesajında yer alan limite mesajı aldığınız anda değil de daha önce ulaşmış olabileceğinizi unutmayın (örneğin, 'son 12 saatlik kullanımlarınız dâhil değildir' şeklinde bir bilgilendirme olabilir). İnternet hizmetini aldığınız işletmecinin sunduğu internet kullanımınızı takip etmenizi sağlayacak araçlar veya uygulamalar hakkında bilgi edinin ve bu araçlardan/uygulamalardan faydalanın. Çocuğunuzun internetten indirdiği ve kullandığı uygulamaların kotanıza etkisini takip edin.
Eğer kotanızya da paketiniz bitmek üzere ise internet hizmetini aldığınız işletmeci ile görüşün ve paket/kota aşım ücretlerini nasıl azaltabileceğiniz ya da nasıl daha ucuza hizmet almaya devam edebileceğiniz hakkında bilgi sahibi olun."

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • TERÖR DE KONUŞULMALI11 Eylül 2016 Pazar 10:47
  • Doğu’ya Yatırım Zamanı13 Ağustos 2016 Cumartesi 11:33
  • Askeri Tesisler Yeşile Bürünüyor13 Ağustos 2016 Cumartesi 11:29
  • Şantaja Boyun Eğmedik!13 Ağustos 2016 Cumartesi 11:27
  • Lira ve Ruble Kullanmalıyız12 Ağustos 2016 Cuma 11:17
  • Memurluk Sil Baştan Değişiyor12 Ağustos 2016 Cuma 11:13
  • Çifte Emeklilikte 3 Kez Kazanç12 Ağustos 2016 Cuma 11:10
  • TARİHİ GÖRÜŞME11 Ağustos 2016 Perşembe 11:33
  • Büyüme İçin Finansman Seferberliği11 Ağustos 2016 Perşembe 11:29
  • Kamuda İzin Yasağı Kaldırıldı!10 Ağustos 2016 Çarşamba 11:48
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 DENGE GAZETESİ | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0362 420 04 28 | Faks : 0362 431 55 53 | Haber Scripti: CM Bilişim