• BIST 96.121
  • Altın 240,598
  • Dolar 6,2046
  • Euro 7,2854
  • Samsun 16 °C
  • Ankara 17 °C
  • İstanbul 22 °C
  • Samsun'da Bir İlk
  • Samsun Haberler.Tv
  • ALO HABER: 0541 950 50 00
  • Samsun'da Bir İlk
  • Samsun Haberler.Tv
  • ALO HABER: 0541 950 50 00

Uzmandan Bahar Yorgunluğu Uyarısı

Uzmandan Bahar Yorgunluğu Uyarısı
Samsun'da özel bir hastanede görev yapan Beslenme ve Diyet Uzmanı Demet Sayar, kış mevsiminin bitip hava sıcaklıklarının artmasıyla birlikte görülen bahar yorgunluğu durumuna karşı vatandaşları uyardı.

Sayar, düzenli beslenme ve düzenli uyku, su tüketimi, kafeinli içeceklerin tüketiminin kontrolü, alkol tüketiminin azaltılması önerilerinde bulundu.

Samsun’da özel bir hastanede görev yapan Beslenme ve Diyet Uzmanı Demet Sayar, kış mevsiminin bitmesiyle birlikte bahar günlerinde yorgunluk hissinin de beraberinde geldiğini belirterek halsizlik, eklem ağrıları, sürekli uyku isteği olarak kendini gösteren ve ‘bahar yorgunluğu’ durumu ile ilgili vatandaşları uyardı. Sayar, baharla gelen değişimlere uyumu için beslenme alışkanlıklarının nasıl değiştirilmesi gerektiğini anlattı. Besin çeşitliliği yaratarak tek tip beslenmekten kaçınılması gerektiğini söyleyen Sayar, "Bütün besin gruplarını içeren bir öğün tüketmeye çalışın. Örneğin bir öğününüzde kıymalı sebze yemeği veya tavuklu salata, 1 su bardağı ayran ve 1 dilim ekmek tüketerek besin çeşitliliğini sağlayabilirsiniz. Günün en önemli öğünü olan kahvaltıyı kesinlikle atlamayın. Beyaz undan yapılmış besinler yerine; kepek, çavdar, tam buğdaydan yapılmış tahıllı besinleri tercih edin" diye konuştu. 

Sayar, havaların ısınmasıyla oluşabilecek su kayıplarını önlemek ve mevsimsel değişikliğe bağlı dolaşım problemlerinden kurtulmak için bol bol su tüketilmesi gerektiğini söyleyerek, "Susamadan su içmeyi alışkanlık haline getirmeye çalışın. Günlük 2-3 litre su tüketerek dolaşım sistemini daha düzenli hale getirmiş ve toksinlerden kurtulmayı sağlamış olursunuz. Ayrıca mevsim geçişlerinde yüksek miktarlarda tüketilen alkol, problemlerinizin daha da artmasına neden olur. Bu nedenle alkol tüketimini minimuma indirmeye çalışın. Ayrıca tercihlerinizin hafif alkollü içecekler olmasına ve 1-2 kadehten fazla tüketmemeye özen gösterin" dedi.

Sayar, gün içerisinde yorgunluğu atmak, uyanık kalmak için sıkça tüketilen çay, kahve gibi kafeinli içeceklerin kontrol altında tutulması gerektiğini dile getirerek, "Yüksek miktarlarda alınan kafein, kalp çarpıntısına ve vücutta su kaybına neden olabileceği için özellikle mevsim değişikliğindeki sıkıntıları tetiklememek adına kafein alımını minimumda tutmaya özen gösterin. Kahve, çay, asitli içecekler gibi kafeinli içecekler yerine rahatlatıcı özelliğinden dolayı bitki çaylarını tercih edebilirsiniz. Uykusuzluk ve düzensiz uyuma kendinizi daha yorgun hissetmenize neden olur. Düzenli uyku saatleri, gün içerisinde kendinizi daha enerjik hissetmenize yardımcı olacaktır. Günde 6-8 saat uyumaya çalışmalısınız. Öte yandan yapılan tempolu yürüyüşler, yüzme, gevşeme egzersizleri sizi yorgunluğa karşı koruyacaktır" dedi. (DHA)

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Anne sütü bebeği korur16 Ağustos 2018 Perşembe 13:26
  • Saç dökülmesinin nedenleri14 Ağustos 2018 Salı 15:40
  • Sıcak havada gıda zehirlenmesine dikkat09 Ağustos 2018 Perşembe 12:08
  • ERKEN TEDAVİ ÇOK ÖNEMLİ03 Ağustos 2018 Cuma 15:07
  • Eric Ahmet şeker hastalığından kurtuldu23 Temmuz 2018 Pazartesi 14:34
  • Yanıkta en etkili ilk yardım "su ile yıkama"16 Temmuz 2018 Pazartesi 14:24
  • Emirhan artık kitap okuyabilecek11 Temmuz 2018 Çarşamba 16:42
  • Kanser tedavisinde ilave ücret kaldırıldı05 Temmuz 2018 Perşembe 15:32
  • Kelkit Vadisi'nde yaşayanlara kene uyarısı05 Temmuz 2018 Perşembe 12:48
  • "Normal kilolu olmak günümüz şartlarında başarıdır"05 Temmuz 2018 Perşembe 12:44
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 DENGE GAZETESİ | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0362 420 04 28 | Faks : 0362 431 55 53 | Haber Scripti: CM Bilişim