• BIST 91.445
  • Altın 211,132
  • Dolar 5,4563
  • Euro 6,1401
  • Samsun 12 °C
  • Ankara 9 °C
  • İstanbul 14 °C
  • EFSANE GOLCÜ DENGE'DE!
  • Samsun'da Bir İlk
  • Samsun Haberler.Tv
  • EFSANE GOLCÜ DENGE'DE!
  • Samsun'da Bir İlk
  • Samsun Haberler.Tv

Tuz bağımlılığından nasıl kurtuluruz

Tuz bağımlılığından nasıl kurtuluruz
Uzm. Dyt. ve Fitoterapist Gizem Keservuran, tuzun neden tehlikeli olduğundan ve bu bağımlılıktan nasıl kurtulabileceğimizden bahsetti.

Hepimizin sofrasında bulunan, daha yemeğin tadına bakmadan elimizin gittiği ve yemeğe eklediğimiz bir lezzet vericidir tuz.
Normalde günlük tüketebileceğimiz maksimum tuz miktarı içeriğindeki sodyum mineraline olan ihtiyacımız ile basit bir orantı kurulduğunda 6 gram olarak bulunur. Fakat ülkemizde tuz tadına karşı "bağımlılık" seviyesinde bir yatkınlık mevcut. Öyle ki sofralardaki baharatlıklarda bile normalde az delikli olana tuz koyulurken ülkemizde çoğu yerde çok delikli olan biberliğe tuz koyulduğuna rastlarsınız. Hâl böyle olunca da ülkemizdeki ortalama tuz tüketimi de normalin 3 katı, yani 18 gram olarak karşımıza çıkıyor.

PEKİ TUZU BU KADAR TEHLİKELİ YAPAN NE

Tuz daha lezzetli ve güçlü tada ulaşabilmek için kullanılabilecek en kolay bulunan maddedir. Tat almayla ilgili hücrelerimiz bir kez aşırı tuza alıştığında daha hafif tatlarla tatmin olmaları zorlaşır. Bu nedenle aşırı şekerli ve yağlı besinlere ihtiyaç duymaya başlarız. Çoğu fast food markası da ürünlerine şeker ve tuz karışımı çeşniler ekleyerek bu basit hileyi ürünlerinde kullanır. Yani fazla tuz, vücutta su tutulumuna neden olması, hipertansiyon ve kardiyovasküler rahatsızlıklara sebep olması gibi bilinen zararları dışında; yoğun tada sahip şekerli, yağlı ve gıda katkı maddeleri ile lezzetlendirilmiş zararlı besinlere olan bağımlılığı tetikleyen bir maddedir.

TUZ BAĞIMLILIĞINDAN KURTULMAK İÇİN NELER YAPABİLİRİZ

- Yemeğin tadına bakmadan tuz ekleme alışkanlığından vazgeç.

- Yemek pişirirken tuz yerine zencefil, zerdeçal, sirke, sarımsak, karabiber ve biberiyegibi yoğun tatlar kullan.

- Etiket okuma alışkanlığı kazan ve porsiyon başına 500 mg'dan fazla tuz içeren gıdalardan uzak dur.

- Yoğun tada sahip olmayan yemeklerin de lezzetli olabileceğini kabullenmeyi öğren.

Kaynak: Sabah

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2007 DENGE GAZETESİ | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0362 420 04 28 | Faks : 0362 431 55 53 | Haber Scripti: CM Bilişim