TEOG SINAVLARI

Son yıllarda en çok mevzuatı değişen kurum Milli Eğitim Bakanlığı. Kurumun idari yapısı tamamen değiştirildi. Atama usül ve esaslarında köklü değişiklikler yapıldı. Bir çok yöntem denendi. Kurum içinde çalışanların hala durumdan memnun olmadıklarını duymaktayız. Yapılan değişikliklerin sorunları çözmeyip, biraz dağa karmaşık hale getirdiğinden yakınanların sayısı hayli fazla. Yirmi milyona yakın öğrenci, bir milyon civarında öğretmenle eğitim ve öğretime devam eden bu kurum, her vatandaşı yakından ilgilendirmekte, bu nedenle de yakından takip edilmesine neden olmaktadır. Yapılan değişikliklerin bir kısmı direk öğretmenlerle ilgili, bir kısmı idarecilerle ilgili, bir kısmı da öğrencilerle ilgili. Ama genel olarak her değişiklik öğrencilerin daha iyi yetişmelerine dönük düşünülmektedir. Her bir değişikliğin iyi bir gelecek elde etmek, donanımlı gençler yetiştirmek, çocukların ilk yıllardan itibaren zihni yapılarına göre yol ayrımlarını tespit ederek onları uygun alanlara yönlendirmek içindir.

İstismarları önlemek, ülke genelinde adaletli bir sonuç elde etmek için de ortaokul son sınıfta olan öğrenciler için, TEOG adı altında liseye yerleştirme sınavları yapılmaktadır. Ortaokul son sınıfta olan öğrencilere, birisi birinci dönem kasım ayında, diğeri ikinci dönem nisan ayında olmak üzere yapılan bu sınavlarda, yine orta son sınıf müfredatından altı ders sınava  tabi tutulmaktadır. Fen, Matematik, Din kültürü, İngilizce Türkçe ve İnkılap Tarihi derslerinden yapılan bu sınavın, üç dersi birinci günde diğer üç dersi de ikinci günde gerçekleştirilmektedir. Ülkenin her tarafında aynı sorular sorulmakta, aynı saatte sınav yapılmakta ve aynı yöntemle gerçekleştirilmektedir. Teog sınavından alınan puanlarla, ders ortalamaları ve geçmiş yılların notlarının belli oranlarda karmasıyla Teog yıl sonu puanı oluşmaktadır. 23 ve 24 Kasım günlerinde yapılacak olan bu Teog sınavına bu yıl bir milyon civarında öğrenci katılacaktır. Yıl sonunda elde edilecek puana göre de çocuklar, lise tercihlerinde bulunacaklar.

Her anne baba, evladının arzu ettiği okullarda tahsil yapmasını ister. Ancak, her çocuğun yaratılış itibariyle zeka düzeyi aynı değildir. Ve yine her çocuk aynı düzlemde tahsile de müsait değildir. Her çocuk aynı derecede başarıya ulaşmaya da fıtrat olarak uygun değildir. Bu nedenle, öğrenci velileri olan anne babaların, çocuklarının zeka durumuna göre alacakları sonuçlar için, çocuklarına karşı tepki göstermemelidirler. Çocukların süreç içinde çalışmalarını takip etmeli, başarıları için ortam ve araç gereç ihtiyaçlarını temin etmeli, motivasyonlarını yapmalı ama sonuçlar ortaya çıktıktan sonra çocuklara karşı öfke merkezli tavırlar oluşturulmamalıdır.

Günümüzde artık bilgi toplumu oluşturulma gayretleri vardır. Bunda da en başarılı olunan yaş ortalaması çocuklardır. Teog sınavlarına giren çocuklar, kendi aralarında birer ikişer soru ile yarışmakta, birbirlerini  virgüllerle geçmektedirler. Bir çok öğrenci 99 puan üzerinden diğer arkadaşıyla yarışa devam etmektedir. Genel ortalama olarak da 70-80 puan üzerinde sonuçlar ortaya çıkmaktadır. Bu ortalamalara göre her öğrenci teşekkür almakta ve bu belgelerle evini, odasını süslemektedir. Çocukların virgüllerle yarıştığı dönemimizde, her öğrenci başarılıdır. Her öğrenci kendine uygun bir okula girme fırsatına sahiptir. Girdiği okulda da başarılı olma ihtimali son derece yüksektir.  Sınava giren bütün öğrencilere başarılar diliyorum. 

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Sami Kesmen Arşivi
SON YAZILAR