TED SAMSUN KOLEJİ LİSESİ AVRUPA GENÇLİK PARLAMENTOSU’NDA

TED SAMSUN KOLEJİ LİSESİ AVRUPA GENÇLİK PARLAMENTOSU’NDA
TED Samsun Koleji Lisesi altı öğrencisinden oluşan okul delegasyonuyla bu yıl TED Ankara Koleji ev sahipliğinde 17.si düzenlenen ...

Avrupa Gençlik Parlamentosu Ulusal Seçim Konferansı’ na katılarak eşsiz bir deneyim yaşadı. Konferans öncesi Avrupa Gençlik Parlamentosu Türkiye yetkilileri tarafından yapılan ön elemeyi, yazdıkları İngilizce kompozisyonlarla geçmeyi başaran öğrenciler, okullarına konferansa katılan 22 liseden biri olma gururunu yaşattılar. Komite konularını öğrenen öğrenciler, çalışmalarını tamamlayarak 12-16 Mart tarihlerinde gerçekleşen dört günlük Avrupa Gençlik Parlamentosu 17.Ulusal Seçim Konferansı’nda aktif rol olarak aldılar.

 

Konferansın ilk günü komiteler için bir dizi oryantasyon aktivitesinden oluşmuştu. İç ve dış ortam fark etmeksizin, fiziksel, yaratıcı ve problem çözmeye dayalı bu aktivitelerin hepsinin temelinde, birbirinden çok farklı kişiler tarafından oluşturulmuş komitelerde sonraki günlerde mümkün olan en etkili biçimde çalışabilecek bir takım yaratma amacı yatmaktaydı.

 

Konferansın ikinci günü sabah oturumunda gerçekleşen açılış töreninde TED Ankara Koleji Lisesi Müdürü Aydın ÜNAL ve TED Ankara Koleji Politika ve Diplomasi Kulübü Direktörü Bürçek Dinçler’in yanı sıra  Avrupa Gençlik Parlamentosu Türkiye Sorumlusu Levent Aslan, konferansın başkanlığını yürüten Hans Maes, Uluslararası Af Örgütü Türkiye Kampanya ve Aktivitizm Koordinatörü ve İstanbul Bilgi Üniversitesi Öğretim Görevlisi Yrd. Doç. Dr. Begüm Başdaş, Norveç Türkiye Büyükelçisi Janis Bjørn Kanavin ve İrlanda Büyükelçisi Brendon Ward gibi birbirinden değerli konuşmacılar konuşmalar yaptılar. Konferansa katılan gençler bu konuşmacılara bire bir soru sorma fırsatı buldular. Açılış töreninin ardından her komite konuları üzerinde tartışarak kendilerine verilen toplumsal soruna yol açan durumları saptadı. Konferansın üçüncü günündeyse komitedeki tüm delegelerin anlaşabildiği şekilde çözüm önerileri yazıldı. Komite çalışmalarının asıl amacı ortaya bir çözüm önerisi çıkarmak olmasına rağmen, çalışmalar sonunda her bir delege konuyla ilgili çok şey öğrenmiş, sorunun etkileri üzerine derinlemesine düşünmüş ve olaylara farklı açılardan da bakabilme becerisini elde edebilmiş olarak komite çalışmalarını sonlandırdı. Komite çalışmaları sonrası yorgunluklarını, konferansın bir parçası olan yetenek gösterisi Euroconcert’la atan delegeler, birbirinden keyifli performanslar sergileyerek izleyenlerin beğenisini topladılar.

 

Konferansın son gününde, tüm katılımcılar, komite çalışmaları sırasında oluşturulmuş karar taslaklarını tartışacakları bir platformda, TED Üniversitesi’nde gerçekleştirilen Genel Meclis’te toplanarak her bir komitenin karar taslağını sundular ve savunmasını yaptılar. Sonrasında, diğer komitelerin delegelerinin de etkin katılımıyla, soru-cevap ve tartışma düzenine uygun olarak yapılan karşı-konuşmalarla çözüm önerilerinin geçerliliği tartışıldı. Tüm bu tartışmalar sayesinde, karşılıklı paylaşımın yanında, katılımcıların yeni konular hakkında fikir sahibi olmaları sağlandı ve ilgi duydukları konular hakkında daha fazla araştırma yapıp öğrenmeye teşvik edildiler.

Çalışma dili İngilizce, ana teması ‘Magna Carta’nın 800. Yılında Özgürlüğü yeniden keşfetmek’ olan konferansta TED Samsun Koleji Lisesi okul delegasyonunu oluşturan öğrenciler komitelerinde tüm çalışmalara aktif olarak katıldılar. TED Samsun Koleji öğrencileri bireysel gelişimlerine önemli bir katkı sağlamanın yanı sıra okullarını da gururla temsil ettiler.

 

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.