• BIST 96.455
  • Altın 224,712
  • Dolar 5,6844
  • Euro 6,5293
  • Samsun 21 °C
  • Ankara 21 °C
  • İstanbul 22 °C
  • Samsun'da Bir İlk
  • Samsun Haberler.Tv
  • ALO HABER: 0541 950 50 00
  • Samsun'da Bir İlk
  • Samsun Haberler.Tv
  • ALO HABER: 0541 950 50 00

STRESTEN UZAK DURUN

STRESTEN UZAK DURUN
KALP VE DAMAR SAĞLIĞINIZ İÇİN STRESTEN UZAK DURUN

Samsun Büyük Anadolu Meydan Hastanesi doktorlarından Kardiyoloji Uzmanı Doç. Dr. Hasan Yücel, günlük hayatın kişiye verdiği zararın yani stresin kalp ve damar hastalıklarına zemin hazırladığını söyledi.

Stres etrafımızdan da sıkça duyduğumuz, herkesin hayatı boyunca karşılaştığı bir durumdur. Kişinin çevreyle uyumunu bozar ve kapasitesini zorlar. Bu da kişi de sağlık problemlerini beraberinde getirdiğini belirten Samsun Büyük Anadolu Meydan Hastanesi doktorlarından Kardiyoloji Uzmanı Doç. Dr. Hasan Yücel,” Kalp ve damar sağlığı için stresten uzak durun ”dedi.

KENDİNİZE HOBİ EDİNİN
Herkesin stres algısı ve yaşadığı strese verdiği tepki farkındalığı olduğunun altını çizen Kardiyoloji Uzmanı Doç. Dr. Hasan Yücel, “ Stres yaşayan kişiler yeme düzenleri bozulduğu için şişmanlıyor. Şişmanlık da kalp ve damar hastalıklarına zemin hazırlıyor. Bu nedenle çalışan kişiler için stres kontrolü çok önemli. Ne olursa olsun genel olarak düşünüldüğünde iş stresinden kurtulmak yada iş hayatında stresi kontrol altına almak için kişinin yapacağı en önemli şey, kesinlikle iş sonrası kendine bir uğraş bulmaktır. Kişi işinden çıktığı anda yaşadığı stresi sıfırlamak için mutlaka bir hobi edinmeli. İş sonrası mutlaka egzersiz yapmalı. Çünkü egzersiz düşünmeyi önler, mutluluk hormonu salgıladığı içinde kişinin kendinin iyi hissetmesinin sağlar. Egzersiz, kilo kontrolünün sağlar ve kolesterolün düşmesine yardımcı olur. Türkiye’deki gündemin her zaman çok yoğun olduğunu ve haberlerin de özellikle duyarlı olan insanları strese soktuğunu yaşıyor. Bunun için iş dönüşü evde akşam saatlerinde haber izlemeyi azaltmak gerekir. Kişi kitap okurken kendi kendine yetebilir ve beynindeki tüm negatiflerden kurtulabilir” diye konuştu.

KATI YAĞLARDAN UZAK DURUN
Günlük salınan kalori miktarı azaltmalı. Katı yağlar yerine bitkisel yağlar (zeytinyağı, fındık, ayçiçeği, soya ve mısırözü yağları) düzenli ve belirli düzeylerde tüketilmeleri için uyarıda bulunan Kardiyoloji Uzmanı Doç. Dr. Hasan Yücel,” Balık tüketimi artırılmalı. Kırmızı et haftada bir kez yenmeli. Tavuk ve hindi gibi beyaz et tüketimine ağırlık verilmeli. Yağ içeriği yüksek poğaça, cips, kek, pasta gibi gıdalar tüketilmemeli. Besinler pişirilirken ızgara, buğulama, haşlama gibi yöntemler tercih edilmeli. Tuz tüketimi azaltılmalı. Günlük öğün sayısı artırılmalı. Sigara kesinlikle içilmemeli. Haftada 3 kez egzersiz yapılmalı. Basit şeker içeren tatlılar ve rafine edilmiş gıdalar yerine, posa içeriği yüksek saflaştırılmış tahıl ürünleri, kuru baklagiller, sebze ve meyve tercih edilmelidir “dedi.
Köksal ÖNER
 

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • İnme geçirdi erken müdahaleyle 3 günde ayağa kalktı04 Ekim 2018 Perşembe 12:25
  • Dünya Alzheimer Günü22 Eylül 2018 Cumartesi 12:42
  • Okul çağında beslenmeye dikkat!22 Eylül 2018 Cumartesi 12:04
  • Kanser Cerrahisi Deneyimli Hekimlere Yaptırılmalı18 Eylül 2018 Salı 13:50
  • İDRAR KAÇIRAN ÇOCUĞUNUZU AZARLAMAYIN17 Eylül 2018 Pazartesi 14:24
  • İLERİ YAŞTA KEMİK ERİMESİ KIRIKLARA SEBEP OLUYOR17 Eylül 2018 Pazartesi 14:12
  • Beslenme çantasına peynirli sandviç ve havuç koyun!17 Eylül 2018 Pazartesi 13:37
  • "Pankreas kanseri" uyarısı17 Eylül 2018 Pazartesi 13:29
  • Yüzme Havuzları Tehlike Saçıyor27 Ağustos 2018 Pazartesi 16:07
  • Anne sütü bebeği korur16 Ağustos 2018 Perşembe 13:26
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 DENGE GAZETESİ | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0362 420 04 28 | Faks : 0362 431 55 53 | Haber Scripti: CM Bilişim