• BIST 96.455
  • Altın 222,078
  • Dolar 5,6626
  • Euro 6,5275
  • Samsun 20 °C
  • Ankara 18 °C
  • İstanbul 19 °C
  • Samsun'da Bir İlk
  • Samsun Haberler.Tv
  • ALO HABER: 0541 950 50 00
  • Samsun'da Bir İlk
  • Samsun Haberler.Tv
  • ALO HABER: 0541 950 50 00

Spor İçin Günün En Etkili Saati!

Spor İçin Günün En Etkili Saati!
En iyi sonucu alabilmek için günün hangi saatinde spor yapmalısınız?

New York Times’da yayımlanan son araştırmalar sabah erken saatlerde kahvaltı etmeden spor yapmanın kilo kaybını hızlandırdığını ve enerji seviyenizi yukarı çıkardığını gösteriyor. Aç karnına yapılan egzersizler, vücudunuzu gün boyu daha fazla yağ yakmaya da hazırlıyor.
Yapılan araştırmada, üç gruba ayrılan katılımcıların hepsi normalde yediklerinden %50 daha fazla yağ ve %30 daha fazla kalori tüketmeye başlamışlar. İlk grup 6 hafta boyunca neredeyse hiç spor yapmamış. İkinci grup her gün kahvaltıdan sonra spor yapmış. Üçüncü grup da her gün ikinci grupla aynı egzersizleri, sabah erken aç karnına yapmış.
6 hafta sonra spor yapmayan ilk gruptaki katılımcılar yaklaşık üçer kilo almış. Kahvaltı sonrası spor yapan ikinci gruptakiler de kilo almış, ama sadce 1,5 kilo, yani birinci grubun sadece yarısı kadar. Kahvaltı öncesi spor yapan birinci gruptakiler ise hiç kilo almamışlar! 
Erken kalkan yol alır. Üstelik kilo da verir!
Spor için en etkili saat Sabah erken, kahvaltı etmeden yapılan egzersizin etkili olmasının sebebi vücudun yağ depolarından enerji harcatması olabilir.
Başka bir araştırmada iki gruba ayrılan katılımcılar 400 kalori yakana kadar koşmuşlar. İlk grup aç karnına koşmuş. İkinci grup ise koşmadan bir saat evvel 400 kalorilik yulaf ezmesi ile kahvaltı etmiş. Sonrasında yapılan ölçümlerde aç karnına koşanların hem koşarken hem de sonrasında daha yoğun yağ yaktıkları görülmüş.
Bu sonuçlar aç karnına sabah erken yapılan sporun, hem spor sırasında hem de sonrasında daha fazla yağ yakmanızı sağladığını gösteriyor.
Günışığı alın, kilo verin!
Spor için en etkili saat Sabah erken spor yapmanın kilo kaybı için başka bir önemli faydası da günışığı.
Aslında insan vücudunun doğal ritmi doğa ile uyumludur. Hava kararınca uyumak, aydınlanınca uyanmak ister. Bu ritme uyduğunuzda metabolizmanız düzene girer. 
Yakınlarda yapılan bir araştırma, uyandıktan sonra iki saat içinde günışığı alan kişilerin almayanlara göre, gün içinde ne yedikleri fark etmeksizin daha ince olduklarını gösteriyor.
Sabah alarm çaldığında kapatmadan önce, yapacağınız egzersizin size uyuyacağınız ekstra yarım saatten çok daha iyi geleceğini unutmayın! DHA

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • İnme geçirdi erken müdahaleyle 3 günde ayağa kalktı04 Ekim 2018 Perşembe 12:25
  • Dünya Alzheimer Günü22 Eylül 2018 Cumartesi 12:42
  • Okul çağında beslenmeye dikkat!22 Eylül 2018 Cumartesi 12:04
  • Kanser Cerrahisi Deneyimli Hekimlere Yaptırılmalı18 Eylül 2018 Salı 13:50
  • İDRAR KAÇIRAN ÇOCUĞUNUZU AZARLAMAYIN17 Eylül 2018 Pazartesi 14:24
  • İLERİ YAŞTA KEMİK ERİMESİ KIRIKLARA SEBEP OLUYOR17 Eylül 2018 Pazartesi 14:12
  • Beslenme çantasına peynirli sandviç ve havuç koyun!17 Eylül 2018 Pazartesi 13:37
  • "Pankreas kanseri" uyarısı17 Eylül 2018 Pazartesi 13:29
  • Yüzme Havuzları Tehlike Saçıyor27 Ağustos 2018 Pazartesi 16:07
  • Anne sütü bebeği korur16 Ağustos 2018 Perşembe 13:26
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 DENGE GAZETESİ | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0362 420 04 28 | Faks : 0362 431 55 53 | Haber Scripti: CM Bilişim