• BIST 94.121
  • Altın 209,619
  • Dolar 5,3176
  • Euro 6,0969
  • Samsun 17 °C
  • Ankara 13 °C
  • İstanbul 14 °C
  • EFSANE GOLCÜ DENGE'DE!
  • Samsun'da Bir İlk
  • Samsun Haberler.Tv
  • EFSANE GOLCÜ DENGE'DE!
  • Samsun'da Bir İlk
  • Samsun Haberler.Tv

Sınav öncesi uykusuz kalmayın

Sınav öncesi uykusuz kalmayın
ÜNİVERSİTE kapısındaki iki milyonun üzerinde adayın yarışacağı Yükseköğretime Geçiş Sınavı'na (YGS) sayılı günler kala, uzmanlar sınavdan bir gün önce iyi yemek ve iyi uykunun altın kural olduğunu söyledi.

15 Mart Pazar günü gerçekleştirilecek YGS öncesi adaylara sınav sırasında kaygılarını azaltacak basit öneriler sunan Yaşar Üniversitesi Psikoloji Bölümü Öğretim Üyesi ve Rehberlik ve Psikolojik Danışmanı Yrd. Doç. Dr. Berrin Eylen Özyurt, “Sınav başlamadan önce veya stres yaşamaya başladığınız anda derin bir nefes alın ve uzun bir sürede yavaş yavaş bırakın. Tekrar nefes alıp rahat bir şekilde arkanıza yaslanın. Duvar, resim, saat ya da tahta gibi objelere odaklanıp 'bu sınavda başarılı olacağım' gibi olumlu cümleler kullanın. Tekrar derin bir nefes alın ve uzun bir sürede yavaşça bırakın. Normal nefes alma düzenine dönün. Olumlu ve sakin olmak sınavda başarılı olmak için oldukça önemli. Sınav kağıdının tümünü okuyun, tekrar okuyun ve kolayca yapabileceğiniz soruları işaretleyin. Yanıtlayabileceğin soruların sırası belirleyin. Kendinizi en güvenli hissettiğiniz soru ile başlayın. Soruları yanıtlarken, plan dışında bir başka soru ile ilgili yanıt aklınıza gelirse hemen bir başka kağıda kısaca not alın, ancak o soruyla ilgili düşünmeye devam etmeyerek, kaldığınız yerden devam edin. Ayrıca 5-10 dakikalık bir ara sınavın geri kalanını panik içinde geçirmekten çok daha iyidir" dedi.

SINAV MENÜSÜ İLE STRESİN ÜSTESİNDEN GELİN 

Sınav günü performansı etkileyen en önemli etkinlerden bir tanesinin de sabah kahvaltısı olduğunu belirten Yaşar Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Gıda Teknolojisi Program Sorumlusu Dr. Eylem Ezgi Fadıloğlu ise sınav menüsü önerdi. Fadıloğlu, “Baş ağrısı, yorgunluğun ve dikkat dağınıklığının olmaması ve kan şekerinin yeterli düzeyde olması için kahvaltı kesinlikle yapılmalı" dedi. Dr. Fadıloğlu şu önerileri sundu:

“Kahvaltıda yumurta, peynir, süt, tam tahıllı ekmek, domates, yeşil biber, salatalık, zeytin, ceviz gibi bütün besin gruplarını içeren gıdalar tüketilmeli ve yeterli enerji alınmalı. Çay, kahve gibi kafein içeren ve fazla tüketilmesi sonucu çarpıntı, halsizlik, unutkanlık ve vücudun su ihtiyacının artmasına neden olan içecekler yerine, adaçayı, ıhlamur gibi bitki çayları veya taze sıkılmış meyve suları tercih edilmeli. Sınav esnasında mide ve sindirim problemleri yaşamamak için sınav öncesinde ve sınav esnasında gaz yapıcı besinler ve daha önce hiç tüketilmemiş, vücudun alışık olmadığı besinler tüketilmemeli. Çok fazla besin tek bir öğünde alınmamalı. Susamaya, sınav esnasında fazla su tüketimine ve tuvalet ihtiyacının artmasına neden olan fazla yağlı ve tuzlu besinler sınav öncesinde tüketilmemeli. Kan şekerinin hızla yükselmesine sonra da düşmesine yol açan çikolata, şeker, tatlı gibi şekerli besinler bilinenin aksine beynin ihtiyaç duyduğu şekeri karşılamaz ve sınav esnasında dikkat dağınıklığına, konsantrasyonun azalmasına neden olur. Ayrıca gıda zehirlenmesi ile karşılaşmamak için açıkta satılan gıdalar mümkün olduğunca tüketilmemeli, mayonez, sos gibi çabuk bozulabilecek gıdalardan uzak durulmalı. Ve en önemlisi de sınav öncesi geceyi asla uykusuz geçirmemek gerekir." (DHA)

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • KADIN GİYSİLERİ DİKİM KURSU15 Kasım 2017 Çarşamba 12:15
  • GENÇLERE DEĞERLER EĞİTİMİ14 Kasım 2017 Salı 13:16
  • Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim14 Kasım 2017 Salı 12:22
  • BU OKULDA GÜZEL ŞEYLER OLUYOR13 Kasım 2017 Pazartesi 13:49
  • Sybiba’dan Rektör Bilgiç’e Ziyaret12 Kasım 2017 Pazar 13:30
  • SAMSUN'DA KİTAP OKUMA ORANI ARTTI08 Kasım 2017 Çarşamba 10:51
  • OMÜ Teröre Karşı Tek Yürek07 Kasım 2017 Salı 12:13
  • KARDEŞ OKUL ZİYARETİ06 Kasım 2017 Pazartesi 13:57
  • MAARİF HAREKETİ PROJESİ PLAKETLERİ05 Kasım 2017 Pazar 12:51
  • MMO’DAN ÖĞRENCİLERE MESLEK TANITIMI05 Kasım 2017 Pazar 12:18
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 DENGE GAZETESİ | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0362 420 04 28 | Faks : 0362 431 55 53 | Haber Scripti: CM Bilişim