Süleyman SALUR

Süleyman SALUR

SAMULAŞ VE KATLI OTOPARK PROJELERİ

SÜLEYMAN SALUR

SAMULAŞ VE KATLI OTOPARK PROJELERİ

Konumuza geçmeden önce kaybettiğimiz Kenan Şara”ya rahmet diler kederli ailesine ve dostlarına taziyelerimi iletirim.

 

Samsun”da bulundum birkaç günlük süreçte ilk durağım SAMULAŞ A.Ş oldu.Hafif Raylı Sistem Projesinin gündeme geldiği günden itibaren İstanbul”da yaşamam nedeni ile avantajlarını iyi bildiğimden muhalefet eden getirisini götürüsünü gündeme getiren yerel medyadaki köşe yazarlarının aksine bu projeyi sürekli destekledim. Bugünde güzergahının artırılması gerektiğini iddia etmekteyim. SAMULAŞ genel müdürlüğüne getirilen Makine Mühendisleri Oda Başkanı Kadir Gürkan”ında bu görev için en uygun isim olduğunu düşünmekteyim. Cünkü karakter olarak Samsun”un ve Samsunlu”ların menfaatleri doğrultusunda isabetli kararlar vereceği şüphesizdir. Makine mühendisi olmanın avantajı ile Çin”e bir teknolojik gezi yaptığını ve bu gezide Katlı otopark sistemlerini incelediğini ve bu sistemin Samsun”a adaptasyonu için araştırma ve inceleme fizibiletelerini hazırladığını öğrenince kendisi hakkındaki görüşlerimi adeta teyit etti. Samsun”da kangren haline gelen trafik keşmekeşinin altında yatan en önemli faktörlerden birinin otopark yetersizliği olduğu düşünüldüğünde Katlı otopark sistemi kurulduğunda Samsun”un trafik sorunu önemli bir ölçüde çözülmüş olacaktır. Avrupa”da gördüğümüz şekli ile katlı otoparklarının içinden hiç caddeye çıkılmadan dahi alışveriş merkezlerine inilebilmekte, otopark için kent içinde tahsis edilen arazilerden tasarruf edilmekte, daha fazla araca hizmet verilmekte ve hatta araçlar sigorta edildiğinden her türlü olumsuzluğa karşı tedbir alınmış olmaktadır.

Katlı otopark sistemlerinde araç bariyerin önüne gelir ve makineden giriş biletini alır ve bariyeri açargörevlinin göstereceği alana kadar araba hareket ettirilir. Bu alan 10 mt.geçmez Araç giriş gözüne kolayca girer. Araç sahibi arabasını stop ettirir. El frenini çeker vitese takar araç kapılarını kilitler ve aracını bırakır gider.Görevli aracın hangi göze girdiğini belirtir bir fiş verir, Aracınyer aldığı palet18 mt. Hızla gideceği kadartaşınır ve sistemin belirlediği göze araba taşınır Arabanın yerleştirilmesinden sonra boş kalan asansör başka gözdeki boş paleti alır ve tekrar aşağı iner. Jeneratör sistemide tesis edildiğinden elektrik kesintilerinde kesinlikle aksaklık söz konusu olmaz,

Aracını almaya gelen kişi kendisine verilen göz fişini görevliye verir. Görevli sisteme girer ve asansör boş ise araç yerinden alınarak hızla getirilir. Bu süre 2 dakikayı geçmez,

Bu projede gündeme getirildiğinde kentte çok bilen kişiler yine gerek siyasi ve gerekse kişisel ihtiraslar nedeniyle ekonomisi bu kadar bozuk bir kentte bu yatırım yapılmamalıdır. Borçlanmaya gidilmemelidir. Bu paralar ile şu kadar işsize iş sahaları açılabilir şeklinde tıpkı Hafif Raylı Sistem projesinde oldukları muhalif düşünceler ortaya çıkacaktır. Ancak gelişmeciliğin alt yapılarını oluşturmadan bir yerlere ulaşabilmek mümkün değildir. Unutulmamalıdır ki. Dünya savaşlarında yerle bir olan Almanya örümcek ağı gibi oluşturdukları otobanları sayesinde bugün ekonomik yapısı en güçlü ülke haline gelebilmiştir. Planlı kalkınmanın temeli halkında kalkınma arzusu içinde olmaları ve desteklerinin sağlanmasıdır. Aksi taktirde havanda su döğülecektir

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YA

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Süleyman SALUR Arşivi
SON YAZILAR