• BIST 103.912
  • Altın 160,999
  • Dolar 3,9233
  • Euro 4,6062
  • Samsun 13 °C
  • Ankara 5 °C
  • İstanbul 7 °C
  • 'SORUN KALMADI KENDİMİ İYİ HİSSEDİYORUM'
  • 4 FUTBOLCU TAKIMDAN AYRI ÇALIŞTI
  • Hedef 3 Puan
  • 'SORUN KALMADI KENDİMİ İYİ HİSSEDİYORUM'
  • 4 FUTBOLCU TAKIMDAN AYRI ÇALIŞTI
  • Hedef 3 Puan

RAMAZAN’DA BESLENME UYARISI

RAMAZAN’DA BESLENME UYARISI
Samsun Büyük Anadolu Hastaneleri Beslenme ve Diyet Uzmanı Diyetisyen Hilal Mutlu, bu konularla ilgili bazı ipuçları verdi

Ramazan'da da diyet yapabiliriz...

 

Ramazan'da nasıl beslenmeliyiz?

 

Büyük Anadolu Hastanesi'nden Ramazan'da beslenme uyarısı

 

-------------

HAREKET, SU VE DENGELİ BESLENME

Ramazan ayına sayılı günler kala her evde hummalı bir hazırlık başladı. 12 Ay'ın Sultanı Ramazan Ayı dini bir vecibeyi yerine getirmek için oruç tutulmakta ve bununla birlikte bireylerin günlük yaşantılarında önemli değişiklikler olmaktadır. Ramazan ayında yapılan en önemli beslenme değişiklikleri arasında oruç tutan kişilerin günlük beslenme şekli ve öğün sayısını değiştirip üç ana öğün olan günlük beslenme düzeninin iki öğüne indirilmesi ve özellikle hamur işleri, tatlılar, kırmızı et, ekmek, pilav ve makarna tüketiminin artması özellikle kilo sorunu ortaya çıkarıyor. Bu yüzden Ramazan ayında iftar ve sahurda beslenmemiz ile ilgili bazı konulara dikat etmememiz gerekiyor. Samsun Büyük Anadolu Hastaneleri Beslenme ve Diyet Uzmanı Diyetisyen Hilal Mutlu, Ramazan da beslenme ve diyet yapmak isteyenlerin nasıl bir yol izlemesi konusunda bazı ipuçları verdi. Mutlu; "Yaklaşık 18 saat aç kalan vücut iftarda hem fiziksel hem de ruhsal açlığını gidermek ister. Unutulamamalıdır ki normal zamanda vücudumuzun ne kadar besine ihtiyacı varsa Ramazan’da da bu miktar aynıdır. Beslenme ipuçları olarak; orucu 1 su bardağı ılık suyla açıp, 1 veya 2 adet hurma yenilebilir. Ardından çorba içilip 10-15 dk dinlenilmelidir. Çorba olarak yoğurtlu ve soğuk çorbalar hem yaz günlerinin sıcağından kurtulmak hem de gün içinde aç kalan vücudun ihtiyacını karşılamak için tüketilebilir.  Daha sonra ana yemeğe geçilip yanında mutlaka az yağlı süt ürünleri (yoğurt, cacık, ayran gibi) ve yağsız, bol yeşillikli salata olmalıdır. Komposto şekersiz tüketilmelidir. Ana yemeklerde kızartmalar, ağır, yağlı yiyecekler tercih edilmemeli, ızgara, haşlama, buğulama şeklinde pişirilmiş sebze ağırlıklı yemekler tercih edilmelidir. Ramazan’ın simgelerinden olan pide ise; orta boy pidenin sekizde birinin 1 dilim ekmeğe tekabül ettiği unutulmamalı, haftada iki gün pide tercih edip kalan günlerde tam tahıllı ekmekler tercih edilmelidir. Çünkü oruçla birlikte değişen beslenmemiz kabızlığa sebep olmaktadır. İftardan 30-45 dk sonra orta tempoda yürüyüş yapılmalı, yavaşlayan metabolizma harekete geçirilmelidir. Su, su, su diyoruz! İftarla sahur arasında 2-2.5 lt su içilmeli, çay, kahve çok tüketilmemelidir. Çay, kahve suyun yerini tutmadığı gibi idrarla su atımına da sebep olur. İftar ve sahurun haricinde 2 ara öğün yapılmalıdır. Ara öğünlerde meyve, yoğurt, süt en iyi seçeneklerdir. 1 su bardağı maden sulu ayran da gün içerisinde terle kaybedilen mineralleri geri almak için güzel bir alternatiftir. Şerbetli, hamur işi tatlıların yerine haftanın 1-2 günü az şekerle hazırlanmış sütlü, meyveli tatlılar veya 2-3 top dondurma tüketilebilir. Sahurda ise; protein ağırlıklı kahvaltılıklar sizi gün boyu dinç tutar. Yumurta, az yağlı peynir, yeşillikler, tam tahıllı ekmekler, ceviz sahurun en iyi seçenekleridir. Pratik bir öğün tercih etmek isteyenler ise az yağlı süt, yulaf ezmesi ve taze meyvelerle hazırlanmış bir kahvaltı önerilebilir. Sonuç olarak; çok hareket, çok su ve dengeli-düzenli beslenme ile Hoşgelsin Ramazan…"

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • ORGAN BAĞIŞINA TAM DESTEK09 Kasım 2017 Perşembe 12:53
  • Lösemili Çocuklar Haftası08 Kasım 2017 Çarşamba 10:41
  • BÜYÜK ANADOLU'DAN KIZILAY ZİYARETİ03 Kasım 2017 Cuma 11:49
  • GÖZLÜK VE LENSTEN KURTULABİLİRSİNİZ02 Kasım 2017 Perşembe 13:48
  • STRESTEN UZAK DURUN26 Ekim 2017 Perşembe 11:40
  • SAĞLIĞINA KAVUŞTU25 Ekim 2017 Çarşamba 12:27
  • BÜYÜK ANADOLU MUHTARLARI UNUTMADI22 Ekim 2017 Pazar 13:24
  • Sağlık Bakanı Demircan Samsun'da 21 Ekim 2017 Cumartesi 13:09
  • MÜSİAD'LA KURUMSAL SAĞLIK ANLAŞMASI21 Ekim 2017 Cumartesi 11:58
  • DÜNYA ANESTEZİ GÜNÜ18 Ekim 2017 Çarşamba 12:46
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 DENGE GAZETESİ | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0362 420 04 28 | Faks : 0362 431 55 53 | Haber Scripti: CM Bilişim