1. HABERLER

  2. BİLİM - TEKNOLOJİ

  3. Oyun Pazarı Büyük Bir Hızla Büyüyor
Oyun Pazarı Büyük Bir Hızla Büyüyor

Oyun Pazarı Büyük Bir Hızla Büyüyor

Oyun pazarı büyüme rakamlarıyla birlikte, oyunların içeriği ve yönelimleri de değişiyor. Video oyunlarını eskiden eşsiz kılan bazı teknik özellikler, bugün hiçbir anlam ifade etmiyor. Bununla birlikte, hiç akla gelmeyecek küçük değişiklikler ile yep yeni oyun akımlarının önü açılmış oluyor.

A+A-

Oyun pazarı büyüme rakamlarıyla birlikte, oyunların içeriği ve yönelimleri de değişiyor. Video oyunlarını eskiden eşsiz kılan bazı teknik özellikler, bugün hiçbir anlam ifade etmiyor. Bununla birlikte, hiç akla gelmeyecek küçük değişiklikler ile yep yeni oyun akımlarının önü açılmış oluyor.

Steam istatistik sayfası incelendiğinde, oyun pazarındaki değişimi görmek mümkün. Bir döneme damga vuran oyunlardan sadece birkaç tanesi halen oyuncuların çoğunluğuna hitap edebiliyor. Bununla birlikte, 5 yıl önce kimsenin şans vermediği nispeten küçük yatırımlar ve düşük teknik özelliklerle ortaya çıkan oyunlar, istatistiklerde zirveyi işgal ediyor.

Önümüzdeki 10 Yıl Oyun Pazarı İçin Büyük Değişimlere Gebe

Özellikle oyun yayınlarını takip eden ve oyun yayıncılığı yapanları ilgilendiren büyük bir değişiklik yolda. Microsoft ve Google başta olmak üzere oyun pazarında aktif olarak faaliyet gösteren oyun firmaları, daha kolay “yayınlanabilir” oyunlar üretmeye başladı. Artık insanların oyun oynarken, canlı yayınlarla servis edebilmeleri için ek yazılım ve platformlara ihtiyaç duymamaları için gereken çalışmalar başlatıldı.

Ayrıca büyük oyun firmalarının, “Netflix” benzeri proejelere imza atmaları bekleniyor. Steam platformundan farklı olarak, bir üyelikle yüzlerce hatta binlerce oyuna erişim sağlayabileceğiniz bir platform. Tıpkı Netflix üyeliği ile sayısız film ve diziye erişim sağlamak gibi.

CD ve DVD şeklinde oyun satan perakendeciler için iç açıcı olmayan bir diğer değişiklik ise, sanal satışlar. Önümüzdeki 10 yılda, oyun firmalarının hedefi CD ve DVD şeklinde oyun üretimini sıfır seviyesine yaklaştırmak. Yani oyun üreticileri yalnızca sanal marketler üzerinden oyun satışı yapmak istiyor. Zira CD ve DVD satışları inanılmaz derecede düşmüş durumda. Oyun firmaları, CD ve DVD şeklinde oyun yayınlamayı artık maddi bir külfet olarak algılamaya başladı.

Böylece oyunları “hard-copy” şeklinde satışa sunan perakende mağazalarının da artık yeni ürünlere yönelmesi gerekebilir.

Detaylı bilgi için: https://www.hubogi.com/category/global-haberler/

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.