‘Yeni öğretim yılı yeni sorunlarıyla başlayacak’

‘Yeni öğretim yılı yeni sorunlarıyla başlayacak’
Eğitim-İş Samsun Şube Başkanı Rüstem Kara, 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılı, eğitim sisteminin temel sorunlarına yönelik hiçbir veri araştırması ve pilot uygulama yapılmadan

İdeolojik bakış açısıyla gerçekleştirilen değişikliklerin gölgesinde başladığını belirtti.
Yazılı bir açıklama yapan Kara “Yaşanan onca olumsuzluğa rağmen, eğitim biliminin en temel ilkelerine aykırı düzenlemelerde ısrarını sürdüren Milli Eğitim Bakanlığı, eğitimi niteliksizliğe, düzensizliğe ve kaosa sürükleyerek çocuklarımızın geleceği ile oynamaya devam etmektedir.
Ülkenin geleceğini akıl, bilim ve sanatın değil, dogma, hurafe ve inançların belirleyeceği bir toplumsal yapının oluşumuna zemin oluşturan 4+4+4 düzenlemesi; eğitim sisteminin, eğitim ve bilim çalışanlarının karşı karşıya kaldığı sorunları bugün içinden çıkılamaz hale getirmiştir.
Kamu hizmetlerinin piyasanın ihtiyaçları doğrultusunda dönüşümünün en önemli basamaklarından biri olan eğitimde yeniden yapılandırma ve muhafazakarlaştırma uygulamaları, hem Hükümet hem de MEB tarafından çıkarılan yasa ve yönetmelikler, eğitimde yaşanan sorunlara yenilerinin eklenmesine neden olmuştur. MEB tarafından son dönemde yapılan bazı değişiklikler ve uygulamalarla yüz binlerce öğrenci ve veli mağdur edilmiştir.
Yöneticiler üzerinden gerçekleştirilen siyasi kadro yapılanması eğitimde ve öğretimde asla sağlıklı sonuç ortaya koyamayacağından, Bakanlık yetkililerinden bu yönetmeliğin hemen geri çekilmesini talep ediyoruz.
TEOG Yerleştirmesi Rezalete Dönüştü
MEB, velilerin ve öğrencilerin bireysel tercihlerine saygı duymak yerine, öğrencilerle ilgili bütün kararları tek başına alarak dayatmada bulunmaktadır. Bakanlık, öğrencilerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda istedikleri okulda okuma koşullarını sağlamak için çalışmak yerine, öğrencilerin hangi okula gideceğini, hangi dersleri seçeceğini bile bizzat kendisi belirlemek istemekte, hiçbir şeye itiraz etmeyen, “itaatkar” nesiller yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Kaydı otomatik olarak imam hatip liselerine yapılan öğrencilerin büyük bölümü kontenjan olması halinde kaydını başka liselere almaya çalışacak, kontenjan olmaması durumunda açık liseye yönelerek örgün eğitimin dışına itilmiş olacaktır. Bu durum, 4+4+4 düzenlemesi ilk gündeme geldiğinde uyardığımız gibi çocuk işçi ve çocuk gelinler sayısında artış yaratacaktır.
Okul Öncesi Eğitimde İkili Eğitim Kabul Edilemez
İlköğretim sürecinden önce ve bu sürecin dışında yapılanan okul öncesi eğitimin temel amacı, çocukları ilköğretime hazırlamak ve ilköğretim için gerekli becerilerin kazandırılmasında önemli fırsatlar sunmaktır. Okulöncesi eğitim kurumlarında eğitim görerek ilkokula başlayan çocukların, bu eğitimi görmeyenlere oranla daha katılımcı, girişken ve uyumlu olduğu bilinmektedir. Anne-babası çalışsın ya da çalışmasın her çocuğun 4-5 yaş arasında okulöncesi bir kurumda tam gün eğitim görmesi, çocuğun gelişimi açısından son derece önemlidir.
Milli Eğitim Bakanlığı, okulöncesi gibi çocukların eğitim süreci açısından temel eğitim anlamını taşıyan çok önemli bir alanda “ikili eğitim” uygulamasını getirerek yüz binlerce çocuk ve veliyi bir kez daha mağdur etmeyi başarmıştır. Çocukların bedensel ve zihinsel gelişimlerini sağlıklı biçimde sürdürebilecekleri bir ortam olması nedeniyle okulöncesi eğitimin yarım gün değil, tam gün olarak yapılması gerekmektedir.
Öte yandan da bu düzenlemeyle çalışan kadınlara “Çalışmayın, evde çocuk bakın” denmektedir. Çünkü iş yerlerindeki kreş sayısı ihtiyacı karşılar yeterlilikte olmadığından özellikle çalışan kadınlar çocuklarını okul öncesi eğitim kurumlarına göndermektedir. Kadınların bu konudaki talepleri okul öncesi kurumların sayısının artırılması ve bu eğitimin kamusal olarak verilmesiydi. Ancak Bakanlık, bu yönetmelik değişikliği ile çalışan kadınların taleplerini görmezden gelmiştir.
Okullar Eğitim ve Öğretime Hazır Değildir
Okulların açılacağı tarihin belli olmasına ve 2 ay tatile rağmen hala okullarımızda tamirat, boya ve badana işleri devam etmektedir. Mevcut okulların fiziki altyapıları üçüncü uygulama yılı olmasına rağmen 4+4+4 için hala son derece yetersizdir. Okulların giriş çıkışları, merdiven basamaklarının yüksekliği, sıralar, tuvaletler ve lavabolar 5 ve 6 yaş çocukların fiziki durumlarına uygun değildir.
Öte yandan okullarımızda yeterince memur ve yardımcı personel bulunmamaktadır. Bu alandaki pek çok eksiklik bu öğretim yılında da okul-aile birlikleri yoluyla velilerin sırtına yüklenerek karşılanmaya çalışılacaktır. Yardımcı hizmetler personelimizin atamasından adeta vazgeçilmiştir. Özel okullara kaynak aktaran bakanlık, devlet okullarına üvey evlat muamelesi yaparak kaynak aktarmamakta ve okul müdürlerini, velilerden para toplama cambazı yapmaktadır. Zübeyde Kahveci



HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.