Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
Kim bunlar?
05 Aralık 2010 / 14:27
Geçtiğimiz günlerde Bayındırlık ve İskan Bakanı Mustafa Demir'in açıkladığı, Samsun'a yapılması planlanan 2 adet çevre yolu güzergahının belirlendiği şu günlerde, bazı
kişilerin batı çevre yollarının geçeceği güzergahlar üzerindeki köylerde arsa toplamaya başladığı öne sürüldü

Samsun'a uzun yıllardır yapılması planlanan fakat bir türlü hayata geçirilemeyen, şehir trafiğini büyük ölçüde rahatlatacak olan çevre yollarının yapımı için 2010 yılında Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından harekete geçildi.

GÜNDE 40 BİN ARAÇ GEÇİYOR

Samsun'da batıda Atakum, doğuda ise Tekkeköy ilçeleri büyük bir hızla gelişmeye devam ederken, bu gelişimle birlikte ilçelerde araç trafiği de artmaya devam ediyor. Atakum ilçesinde günde 50 bin, Tekkeköy ilçesinde ise günde 40 bin araç geçişi gerçekleşiyor. Bu rakam yaz aylarında yüzde 25-30 oranında artıyor. Geçtiğimiz günlerde Bayındırlık ve İskan Bakanı Mustafa Demir'in açıkladığı ve şehir trafiğini büyük ölçüde rahatlatacak olan 2 adet yeni çevre yolu yapımı için Karayolları 7. Bölge Müdürlüğü çalışmalarını aksatmadan sürdürüyor.

PAZARLIKLAR DEVAM EDİYOR

Yeni yapılacak olan batı çevreyolu Atakum İlçesi'nde trafiğin rahatlatılması amacıyla Kamalı Köyü ayrımından başlayıp Ondokuzmayıs Üniversitesi'ni üstten dolaşarak, Polis Okulu'na doğru uzanacak. Projenin içerisinde toplam 1300 metre uzunluğunda olan iki adet tünelin yapılması planlanıyor. Karayolları Genel Müdürlüğü Samsun Batı Çevreyolu Etüt ve Proje İhalesi'ni geçtiğimiz aylar içerisinde yaptı. İhaleyi alan firma çalışmalara başladı. İhale şartlarına göre en geç 500 gün içinde Batı Çevreyolu'nun güzergahı ve projesi hazır hale gelecek. Batı Çevreyolu'nun 4 yılda bitirilmesi planlanırken, toplam 16 kilometre olarak tahmin edilen Batı Çevreyolu güzergahının Kamalı yol ayrımından başlayarak Taflan'a çıkacağı biliniyor. Ancak çevreyolunun geçeceği ancak pek bilinmeyen yerler de bulunuyor. Etüd çalışmalarıyla birlikte güzergah da belirginleşmeye başlayınca birileri devreye girdi. Batı Çevreyolu'nun Kamalı'dan sonra Sarıtaş, Meyvalı, Aksu köyleri civarından geçeceği bilgisini alanların bu köylerde arazi toplamaya başladığı, bazı arsaların tapu devirlerinin yapıldığı, hisseli arsalarla ilgili olarak da bu köylerde çok yoğun pazarlıkların sürdüğü ifade ediliyor.

GÜZERGAH ÜZERİNDE ARAZİ TOPLANIYOR

Karayolları 7. Bölge Müdürlüğü tarafından şehrin doğusuna yapılması planlanan, Canik-Tekkeköy arasında yaşanan yoğun trafik sorununa çare olarak düşünülen Doğu Çevreyolu'nun Ankara yolundan ayrılıp Gelemen'e ulaşması planlanıyor. Canik Başarı Üniversitesi'nin ulaşımını da rahatlatacak ve 14 km. uzunluğunda olması planlanan Doğu Çevreyolu'nun gerçekleştirilebilmesi için güzergah üzerinde zorlu yeryüzü şartlarını aşmak için 4-5 noktada tünel yapılması planlanıyor. Projenin etüt çalışmaları hızla devam ederken, yine bazı kişilerin devreye girerek yolun geçeceği güzergah üzerinde arazi toplamaya başladığı öne sürülüyor.

KAMULAŞTIRMA ZENGİNİ OLACAKLAR

Yapımı planlanan Doğu ve Batı Çevreyolları güzergahı üzerinde bulunan arsaları toplayanların, arsa sahiplerinden dönümünü 3 bin liraya aldıkları arsaları, kamulaştırma yoluyla 30 ila 40 bin liraya satarak ciddi paralar kazanma peşinde oldukları ileri sürülüyor.

Zekeriya FIRAT