1. YAZARLAR

  2. Tuğba Tonya

  3. Masa Başında Çalışanlar İçin En İyi Egzersizler
Tuğba Tonya

Tuğba Tonya

Masa Başında Çalışanlar İçin En İyi Egzersizler

A+A-

Masa başında oturmaktan sırt ağrınızla baş edemiyorsanız doğru yazıdasınız! Modern teknoloji kişiye birçok fayda ve kolaylık sağlamıştır, ancak büyük bir dezavantajı bulunmaktadır. Çoğu kişi zamanının büyük bir kısmını masa başında oturarak, haftada beş gün, günde sekiz (veya daha fazla) saat harcamaktadır.


Kilo alımı, diyabet, yüksek tansiyon, kalp hastalığı ve diğer kronik hastalıklar, uzun saatler oturmakla bağlantılı olabilir. The Lancet'te yayınlanan bir araştırmaya göre, günde sekiz saat oturmaya ilişkili artan ölüm riski ile mücadele etmek için günde en az bir saat fiziksel egzersize ihtiyaç duyulmaktadır. 


Masa başında çalışanlar için özellikle sırt, göğüs, bacaklar , omuz ve ayakları hedef alan esneme hareketlerini yapmak , her gün bütün gün oturmanın neden olduğu kaslardaki baskıyı ve kısalmayı anında dengelemeye yardımcı olabilir. Bununla birlikte kişinin masada yapacağı 5 ila 10 dakikalık egzersiz bile, gün ortası kan akışını uyararak öğleden sonra yaşanılan enerji düşüklüğünün üstesinden gelmeye yardımcı olabilir.


Masa başında çalışanların iyi bir antrenman başlamak için dumbell veya koşu bandına ihtiyacı yoktur.
Wall sit egzersizi için bir duvarın önüne geçilir. Ayaklar omuz genişliğinde ve duvardan yaklaşık bir adım uzaklıkta olacak şekilde sırt duvara yaslanarak başlanır. Karın kaslarını harekete geçirilir ve üst bacaklar yere paralel olana kadar sırt duvardan yavaşça aşağı kaydırılır. Ayaklar, dizlere doğrudan ayak bileklerinin üzerinde olacak şekilde ayarlanır.  Sırt duvara yaslanır. Bu pozisyonda 20 ila 60 saniye beklenir. Duvar yavaşça ayakta durma pozisyonuna doğru vücut yukarıya doğru kaydırılır. Ardından 30 saniye dinlenilir ve egzersiz üç kez tekrarlanır. Gücü arttırırken bekleme süresi beş saniye artırılır.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.