"KARADENİZLİ İŞADAMLARININ RUSYA İLE İŞBİRLİKLERİ ARTIYOR"

"KARADENİZLİ İŞADAMLARININ RUSYA İLE İŞBİRLİKLERİ ARTIYOR"
SAMSUN Ticaret ve Sanayi Odası (STSO) Başkanı Salih Zeki Murzioğlu, Rusya'nın tarım ve gıda ürünleri ithalatında..

Avrupa ülkelerine ambargo koymasının ardından Karadenizli işadamlarının Rusya ile ticari anlaşmalar ve işbirlikleri yaptıklarını belirtti.


Bu konuda öncelikle Rusya'nın karşı kıyısında bulunan Türkiye'nin Karadeniz Bölgesi'nin çok avantajlı olduğunu belirten Murzioğlu, "Bizim üreticilerin bu fırsatı iyi değerlendirmesi lazım" dedi ve ekledi:


"Yakın bir zaman önce Moskova'da bir fuara katıldık. Üreticilerimizin ürünlerini aldık orada tanıttık. Gittiğimizde çok büyük bir ilgi ile karşılaştık. Organik tavuk, reçel, biber ve salça sektörlerinde iş bağlantıları ticari anlaşmalar yaptılar. Rus işadamları bizi Karadeniz'den komşu olduğumuz için kendilerine biraz daha yakın görüyorlar. Bazı ürünleri zaten Türkiye'den temin ediyorlar. Bizden süt ürünleri noktasında talepleri oldu. Tükettikleri iki çeşit peynir var. Yemeğin içine kattıkları bir peynir birde salatalarda kullandıkları tuzsuz ve az yağlı beyaz peynir var. Bizden bu noktada talepleri oldu."



"MOSKOVA'YA İRTİBAT BÜROSU KURMAYA ÇALIŞIYORUZ"

Ekonomi Bakanlığı ile görüşmeler halinde olduklarını söyleyen STSO Başkanı Salih Zeki Murzioğlu, "Moskova'da bir irtibat bürosu kurma çalışmalarımız var. Ayrıca Samsun'un tam karşı kıyısında bulunan Krasnodar kentinde bir fuar yapmayı düşündük. Çalışmalarımız devam ediyor. Aralık ya da Ocak ayında düzenleyeceğimiz organizasyonda Samsunlu üreticilerimizin ürünleri tanıtacağız. Amaç buradaki ürünümüzü Rusya'ya pazarlamak. Rusya'ya gönderdiğimiz ürünlerin büyük bir kısmı Samsun limanlarından gidiyor. Ayrıca Zonguldak ve İstanbul'dan da gidiyor. Ama Rusya'ya en kısa yol Samsun-Novorossiysk arasıdır" diye konuştu.



ERKEN DAVRANAN PASTADAN EN BÜYÜK PAYI ALIR

Rusya'nın ticaret anlamında çok büyük pasta olduğunu söyleyen Murzioğlu, "Erken kalkan yol alır. Biz ne kadar erken davranırsak oradaki pastadan en büyük payı biz alırız. Bundan sonra iş üreticilerimize işadamlarımıza kalmış durumda. Kalite, fiyat ve lojistik devreye giriyor. Çok ucuz maliyetlerle buradan oraya ürün taşıyabiliriz. Birde markalaşmayı gerçekleştirmemiz gerekiyor. Büyük düşünmek lazım. Bu fırsatı iyi değerlendirmek lazım" dedi. (DHA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.