• BIST 115.147
  • Altın 163,118
  • Dolar 3,8058
  • Euro 4,6547
  • Samsun 12 °C
  • Ankara 2 °C
  • İstanbul 6 °C
  • Kongre yine ertelendi
  • Vali Kaymak Futbol Şehitlerini rahmetle andı
  • Başkan Tok’tan ‘20 Ocak Mesajı’
  • Kongre yine ertelendi
  • Vali Kaymak Futbol Şehitlerini rahmetle andı
  • Başkan Tok’tan ‘20 Ocak Mesajı’

KALORİ AZALTMANIN YOLU

KALORİ AZALTMANIN YOLU
Her öğünden 100 kalori azaltmanın 15 yolu

Mevcut yaşam koşullarınız düzenli bir diyete imkân vermiyor veya odaklanmanızı güçleştiriyor ise Gizem Şeber'in vereceği bazı basit tüyolar ile her öğününüzden 100 kalori azaltabilirsiniz.

DİYET YAPAMIYORUM DİYENLERE HER ÖĞÜNDEN 100 KALORİ AZALTMANIN 15 YOLU
Mevcut yaşam koşullarınız düzenli bir diyete imkân vermiyor veya odaklanmanızı güçleştiriyor ise Diyetisyen&Yaşam Koçu Gizem Şeber'in vereceği bazı basit tüyolar ile her öğününüzden 100 kalori azaltabilirsiniz. Günde 300 kalori azaltmak; haftada 2100 kalori azaltmak demektir. Bu da fark etmeden ayda 1 kilogram kaybetmek anlamına gelir. 

TEK SEÇİM İYİDİR: Restoranda yemek yediğiniz zamanlarda; aynı menü içerisinde birden çok seçenek gelir. Bu seçeneklerden birini bile azaltmak, 100 kaloriden daha fazlasından kurtulmak anlamına gelecektir. 
KÜÇÜK BOY KAHVE: Gün içerisinde kremalı kahve içme alışkanlığınız var ise sadece büyük boydan küçük boy seçime dönüş yapmak veya küçük boy seçiminizi light ve şekersiz yapmak ortalama 100-200 kalori kar etmenizi sağlayacaktır. 
SOSLARDAN VAZGEÇEMEYENLER, YARIYA İNİN: Soslu yemek, soslu salata, soslu et severler bu lezzete karşı koyamıyorlarsa, normal sos miktarının yarısı kadar kullanmaları günlük 100 kalori daha az almalarına yardımcı olacaktır. 
PİŞİRİRKEN TATMAKTAN VAZGEÇİN: Yaptığınız yemeklerin tuzuna bakmak için aldığınız birer kaşıklar, yaptığınız böreklerin ve tatlıların tatlarını kontrol etmek için farkında olmadan mutfakta yaptığınız ufak atıştırmaların size günlük maliyetinin 100-300 kalori arasında olduğunu unutmayın. 
SALATALARINIZDAKİ EKSTRALARA DİKKAT EDİN: Salatalara eklenen kuru kayısı, kuru üzüm, nar, kuruyemiş gibi yiyecekler salatanın sadece besleyici değerini değil aynı zamanda kalorisini de yükseltir. Salatalarınızın sadece soslarına değil, içeriğine de dikkat etmeniz ortalama günlük 100 kalori daha az almanıza yardımcı olur. 
ZEYTİNYAĞI SAĞLIKLI DİYE BOCA ETMEYİN: Zeytinyağının sağlığa olan faydaları saymakla bitmese de; 1 tatlı kaşığı yaklaşık 45 kaloridir. Sağlıklı diye bolca kullandığınız zeytinyağı fazla kilolarınızın gizli nedeni olabilir. Yemekleri 1 yemek kaşığı zeytinyağı ile pişirmek, salatalara ise 1 tatlı kaşığı zeytinyağı ilave etmek sizi günlük ortalama 100-250 kaloriden kurtaracaktır. 
OMLET TÜKETECEĞİNİZDE SADE TERCİH EDİN: Kahvaltıda karışık omlet yerine peynirli veya sade omlet sipariş etmek ve sipariş esnasında az yağlı olmasını söylemek zor değil, ama kalori karşılığı yaklaşık 130 kalori. 
GOFRET YERİNE PROBİYOTİK YOĞURT: Tatlı ihtiyacı duyduğunuzda tüketeceğiniz 1 gofret yerine 1 kutu meyveli probiyotik yoğurt tüketmek, 130 kalori eksik almanızı sağlayacak. 
PATATES KIZARTMASI YERİNE PATATES SALATASI/FIRINDA PATATES TERCİH EDİN: Patates kızartırken, toplam ağırlığının yaklaşık %10’u kadar yağ çektiğini biliyor muydunuz? İşte bu nedenle patates kızartması yerine fırında patates veya patates salatası tercih etmek size 100 kaloriden daha fazlasını kazandıracaktır. 
POĞAÇA YERİNE SOKAK SİMİDİ: 1 adet poğaça veya 1 porsiyon börek yerine kahvaltıda sokak simidi tercih etmeniz ortalama 100-200 kalori arasında eksik almanıza yardımcı olur.
BÜYÜK SANDVİÇ/HAMBURGERİN BİR EKMEĞİNİ ÇIKARMAK: Büyük boy bir sandviç veya hamburger sipariş etmek durumunda kaldığınızda ekmek diliminin birini çıkarmak 100 kalori eksik tüketmenizi sağlar. 
PATATES CİPSİ YERİNE PATLAMIŞ MISIR: Evde film izlerken, 1 paket patlamış mısır yerine yağsız patlamış 2 avuç patlamış mısır yemeniz 100 kaloriden daha fazla kar etmenizi sağlar.
KIYMALI YERİNE SEBZELİ MAKARNA TERCİH EDİN: Kıyma veya et eklenmiş makarna yerine sebzeli makarna tercih edin, 100 kalori daha az tüketin. 
PİDE YERİNE LAHMACUN SİPARİŞ EDİN: Kıymalı/etli veya peynirli pideler yerine 1 lahmacun tüketmek, günlük 150 kalori daha az almanızı sağlar.

KALIN HAMUR YERİNE İNCE HAMUR PİZZA TERCİH EDİN: Kalın hamur yerine ince hamur pizza siparişi size 100 kaloriden daha fazlasını kazandıracaktır. (DHA)

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Sağlık Bakanlığından 'virüs alarmı' açıklaması08 Ocak 2018 Pazartesi 13:40
  • Akıllı ekranlar her 2 kişiden birini miyop yapacak08 Ocak 2018 Pazartesi 13:37
  • 'Süt tüketimi artmalı'08 Ocak 2018 Pazartesi 13:36
  • Karda kışta cildinizi korumanın yolu03 Ocak 2018 Çarşamba 13:20
  • Bu besinler hastalıklardan koruyor!02 Ocak 2018 Salı 15:07
  • Kaşar peynir mi daha sağlıklI ?26 Aralık 2017 Salı 13:59
  • Kadınların kabusu miyomlar25 Aralık 2017 Pazartesi 17:19
  • ÇAĞIN HASTALIĞI: BİLGİSAYARA BAKMA SENDROMU23 Aralık 2017 Cumartesi 12:44
  • OYUNCAK DEYİP GEÇMEYİN22 Aralık 2017 Cuma 12:39
  • Arnavut sanatçı fazla kilolarından 'Anadolu'da kurtuldu09 Aralık 2017 Cumartesi 13:59
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 DENGE GAZETESİ | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0362 420 04 28 | Faks : 0362 431 55 53 | Haber Scripti: CM Bilişim