Influencer Pazarlama Nedir?

Influencer Pazarlama Nedir?
İnternet popülerliğinin artışı pazarda yeni sektörlerin oluşmasına da büyük bir öncülük yapmış oldu.

İnternet popülerliğinin artışı pazarda yeni sektörlerin oluşmasına da büyük bir öncülük yapmış oldu. Özellikle e ticaret olarak adlandırılan internet üzerinden ticaret yöntemi oldukça popüler bir hale gelmiş durumda. Hemen herkes bu yöntem ile onlarca kez alışveriş yapıyor. Haliyle durum böyle olunca reklam ve pazarlama teknikleri de evrim geçirmeye başlamış durumda. Adını sıkça duymaya başladığımız bir kavram olan ya da diğer bir deyiş ile influencer marketing hemen her gün karşımıza çıkmakta ve adından bahsedilmektedir. Genel anlamı ile influencer pazarlama internet üzerinden reklam çalışmalarına verilen isimdir. Bu kavramın köküne inmek gerekirse “influencer” YouTube, İnstagram, Facebook, Twitter, Twitch gibi sosyal medya platformları üzerinde yayınlar yapan yüksek takipçi sayısına sahip fenomen isimlere verilen addır. İnfluencer pazarlama çalışmaları da markalar ve bu fenomen isimler arasında gerçekleştirilen reklam çalışmalarıdır. İnfluencer pazarlama çalışmaları özellikle geleneksel reklam çalışmalarına göre çok daha düşük maliyetler ile gerçekleştirilmesi nedeniyle ilk tercih sebepleri arasında yer almaktadır. Ayrıca bu çalışmalar ile doğrudan hedef kitleye erişimde sağlanmaktadır. Örneğin, teknoloji yayınları yapan bir YouTube kanalı ile cep telefonu üreticisi bir markanın gerçekleştireceği influencer marketing çalışması doğrudan hedef kitleye erişen bir reklam yöntemidir. Bunların dışında internetin ve sosyal medyanın hayatımızın her anında yanımızda olması, özellikle sosyal medya platformlarının günün her anı, her saati kullanılması influencer pazarlama yönteminin tercih edilmesinde öncü olan bir diğer etken. Özellikle YouTube ve İnstagram üzerinde influencer marketing çalışmaları ile sıkça karşılaşmaktayız. Video pazarlama ajansı adı altında influencer’lar ve markaları bir araya getiren birçok ajans hizmet vermektedir. Video pazarlama ajansı özellikle YouTube üzerinden fenomen isimler ve markalar ile reklam çalışmaları gerçekleştirmekte ve bu çalışmalar sonucunda ürün veya markalarda bilinirliğin arttırılması hedeflenmektedir. İnfluencer pazarlama teknikleri birçok farklı şekilde ve türde gerçekleştirilebilmektedir. Özellikle belirtmiş olduğumuz gibi YouTube ve İnstagram’ın son dönemlerdeki popülerliği markaların bu platformlara yönelmesine neden olmaktadır. Ancak bir dönem Twittter’ın popülerliğinin daha fazla olduğunu daha sonrasında bu bayrağı İnstagram’ın aldığını unutmamak lazım. Genel olarak bakıldığında sosyal medya platformları popülerliklerini her ne kadar değiştirse de bütüne bakıldığında dijital pazarlama her zaman yükselişini sürdürüyor.

Detaylı bilgi için;

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.