• BIST 98.314
  • Altın 144,038
  • Dolar 3,5732
  • Euro 3,9941
  • Samsun 16 °C
  • Ankara 18 °C
  • İstanbul 21 °C
  • PLAY-OFF HAKEMLERİ AÇIKLANDI
  • SAMSUNSPOR'DA OSMAN ÖZKÖYLÜ BİLMECESİ
  • KONGRE TARİHİ BELLİ OLDU
  • PLAY-OFF HAKEMLERİ AÇIKLANDI
  • SAMSUNSPOR'DA OSMAN ÖZKÖYLÜ BİLMECESİ
  • KONGRE TARİHİ BELLİ OLDU

İLKADIM’IN BİNA MESELESİNİ ELE ALMAYA NE DERSİNİZ

Adnan Bahadır

İLKADIM'IN BİNA MESELESİNİ ELE ALMAYA NE DERSİNİZ

 Son  günlerde gündemden  düşmeyen konulardan birisi de İlkadım Belediyesi'nin bina konusu, bu konuda benim de söylemek istediklerim  var öncelikle  şunu söylemekte yarar görüyorum kredi talebinin onaylanması konusunu bugün değerlendirmek istemiyorum, zira o konu farklı bir konu ancak burada üzerinde durulması gereken konu öncelikli olarak İlkadım Belediyesinin böyle bir binaya ihtiyacı olup olmadığı konusu ve yapılmak istenen yeni bina ile ilgili seçilen yerin doğru olup olmadığı konusudur. Önce Belediyenin hizmet binasına ihtiyaç konusunu ele alalım, Belediyenin bazı  kuruluşları eski İlkadım Belediyesinin olduğu binada, bazıları ise eski  Gazi Belediyesinin  olduğu binada hizmet vermekte. Belediye ile ilgili sorunu olan veya iş yaptırmak isteyen vatandaşlar öncelikli olarak ulaşım ve otopark konusunda sıkıntı çektiği ortada. Şu andaki iki hizmet binasına da ulaşmada sıkıntı yok, otopark sorunu konusunda eski Gazi  Belediyesi binasında  çok sıkıntı olmadığı kanaatindeyim, İlkadım Belediyesi binasına ulaşmada sıkıntı yok ama otopark konusunda ciddi sıkıntılar olduğu bir gerçek.

                İlkadım Belediyesinin mevcut personeli bu iki binada istihdam edilmesi halinde ciddi bir sorun olacağını düşünmüyorum  zira Belediyenin personel fazlalığı iki yıl önce diğer kamu kurumlarına dağıtılmıştı, ancak Başkan göreve geldiği günden itibaren personel fazlalığından ve borçlardan yakınırken  göreve geldiği günden itibaren Belediyeye aldığı personelin ne kadar olduğunu bilmiyorum ancak aldığım duyumlar doğru ise bir hayli personel aldığı iddia ediliyor. Hatta aldığı personelle ilgili bir hayli iddia var, umarım iddialar doğru değildir. Belediye  Başkanları ilk seçildiklerinde geçmişle ilgili bir hayli eleştiri yaparlar, ne zaman kendileri icraata başlarlar aynı hataları kendileri de maalesef yaparlar. Belediyelerin en önemli sorunları personel fazlalığı sorunu olduğu kanaatindeyim, seçimle iş başına gelen  başkanlar üzerlerindeki baskının tamamını bertaraf etme şansları olmadığından ister istemez personel almak zorunda kalıyorlar. Personel almaya bir  başladılar mı  da isteklerin arkası kesilmek bilmiyor.

                Hükümetin son günlerde açıkladığı sözleşmeli  personelin kadroya alınacağı yönündeki  söylemler bir hayli  insanın iştahını kabartıp sözleşmeli olmak için uğraş vermelerine neden oluyor, bazı Belediyelerin  ise bu işi tamamen ahbap çavuş ilişkisi doğrultusunda kendi adamlarını işe alarak uyguladıklarını  rahatlıkla görebiliyoruz. Toplumumuzda binlerce insan KPSS sınavlarına hazırlanmak için kendilerini  parçalarken dayısı olanların sözleşmeli kadrolara alınarak kadrolu yapılması vicdanları sızlatacak bir durumdur. Belki bu dünyada bunun hesabını vermeyecekler ama gerçek Dünyada bu işlere bulaşanların durumunu düşünmek dahi istemiyorum. Adili Mutlak olan yüce Allah kimsenin ahını kimsenin yanında bırakmaz. Bundan on, on beş yıl önce büyük iş adamı olanların büyük bir kısmı  şimdi  yerlerde süründüklerini unutmayalım.

                Konumuzu toparlayacak olur isek İlkadım Belediyesi'nin yeni hizmet binası konusunda şu anda acil bir ihtiyacı olduğunu düşünmüyorum. Altınkum, Çatalçam, Atakent ve Yeşilkent Belediyelerinin yaptıkları binalar için ödedikleri  kredi fazini  hepimiz biliyoruz. O Belediyeler kapandıktan sonra o binalar hep boş kaldı, kimisi kiraya verildi, kimisi kiracı bulamadı atıl vaziyette bekliyor. Yöneticilikte en önemli şey elinizdeki imkanları en iyi değerlendirebilmektir. Mevcut binalarla hizmet üretmek istenilirse rahatlıkla üretilir, hizmeti bina değil personel verir. Allah Resülünün yaşadığı ev şu anda Hazreti  Ebubekir, hazreti Osman ve Resulullahın Kabri Şerifleri'nin bulunduğu mekandan ibarettir  yani üç kişinin yattığı mekan efendimizin Dünyaya İslamı  yaydığı mekandı. Şimdi her personele bir oda, her yöneticiye şatafatlı makam odaları yapmaya kalkarsak değil iki bina üç bina dahi yetmez. Belediyelere verilen norm kadrolar belli, ama görevlendirmeler sonucu atanan personel belli, biraz tasarruf edilirse bu işler farklı çözülür kanaatindeyim.

                Yeni binanın yapılması düşünülen yere gelince bana göre hiç isabetli bir yer değil, üç yolun ağzı olan bir kavşağın ortasına bina yapacaksınız, otopark sorunu olacak, ulaşım sorunu olacak, yer darlığı olacak. Peki neden orası diye sorsak alacağımız cevabı merak ediyorum. Belki başka yerimiz yok denilebilir ama oraya tek bina yapmaktansa şu andaki iki bina ile hizmete devam etmenin daha isabetli bir karar olacağını düşünüyorum. Bir de tecrübemi söyleyeyim kamu kurumlarında kendilerine yeni makam odaları, yeni binalar yapanlar oralara oturamazlar, onlar çeker cefasını onlardan sonra gelenler ise sürerler sefasını. Başkana tavsiyem seçime bir yıl gibi kısa bir zaman kaldı, bu işi bir sonraki döneme ertelemesi en doğru karar olacağı düşüncesindeyim. Bu günlük de bu kadar kalın sağlıcakla  

 

  • Yorumlar 6
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Yazarın Diğer Yazıları
    Tüm Hakları Saklıdır © 2007 DENGE GAZETESİ | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0362 420 04 28 | Faks : 0362 431 55 53 | Haber Scripti: CM Bilişim