• BIST 108.392
  • Altın 143,135
  • Dolar 3,5328
  • Euro 4,1224
  • Samsun 25 °C
  • Ankara 28 °C
  • İstanbul 24 °C
  • KOMBİNELER SATIŞA ÇIKTI 
  • ÇAĞRI ATTI SAMSUNSPOR KAZANDI
  • ÇARŞAMBASPOR TOPBAŞI YAPTI 
  • KOMBİNELER SATIŞA ÇIKTI 
  • ÇAĞRI ATTI SAMSUNSPOR KAZANDI
  • ÇARŞAMBASPOR TOPBAŞI YAPTI 

Doç. Dr. Yakup Çetin: İngilizce için 1000 kelime öğrenin yeter

Doç. Dr. Yakup Çetin: İngilizce için 1000 kelime öğrenin yeter
Fatih Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Yakup Çetin, küreselleşen dünya ile uyumlu olabilmek için dil öğrenmenin vazgeçilmez bir gereklilik olduğunu...

Ancak uzun yıllar verilen eğitimlerin yetersiz olduğu ve işe yaramadığını vurguladı.
Uzun yıllar süren İngilizce dersleri, özel kurslar, öğretmenlerden alınan eğitimden sonra bile "Konuşamıyorum" diye yakınan bir toplumuz. Türkiye ne yazık ki dil öğrenme konusunda ciddi bir emek harcıyor ancak başarılı olamıyor. Yabancı dil öğrenememenin farklı nedenleri var elbette. Hemen akla şu soru geliyor: İlkokuldan üniversiteye kadar devam eden yabancı dil serüveninde nerede sorun yaşıyoruz, doğru metotları kullanıyor muyuz? Uzmanlar İngilizce öğrenebilmek için 1000 kelime öğrenmenin yeterli olacağı görüşünde.

Ülkemizde dil öğrenme sorunu, hepimizin kabul ettiği bir durum. İlkokuldan başlayarak üniversiteye kadar insanların yakasını bırakmayan büyük ve kaygı verici de bir sorun aynı zamanda. Gelişen iletişim teknolojileri ve yakınlaşan toplumlar dil öğrenmeyi gerekli kılıyor. Fatih Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Yakup Çetin, küreselleşen dünya ile uyumlu olabilmek için dil öğrenmenin vazgeçilmez bir gereklilik olduğunu ancak uzun yıllar verilen eğitimlerin yetersiz olduğu ve işe yaramadığını da vurguladı. Peki, bunun asıl sebebi ve çözüm yolları neler?

'11 YIL YABANCI DİL EĞİTİMİ GÖRÜP KONUŞAMAMAK AYIP'
Doç. Dr. Yakup Çetin, "Bugün yabancı dil öğretimi devlet okullarında ilköğretim 2. sınıfa kadar indi. Küçük yaşta yabancı dil öğrenme ve öğretmenin şüphesiz çok avantajları var. Ancak devlet okullarının çoğunda bunun başarıya ulaşması ne yazık ki pek mümkün değil. Nitekim öğrencilerimizin birçoğunun 11 yıl yabancı dil eğitiminden sonra anladıkları ve konuştukları ortada. 'What's your name?' sorusunu öğrencilerin cevaplama başarısı yüzde 100 iken 'How are you?' sorusunu cevaplama başarısı yüzde 85, 'How old are you?' sorusunu cevaplama başarısı yüzde 70 ve 'Where are you from?' sorusunu ise cevaplama başarısı yüzde 65" dedi.

Doç. Dr. Yakup Çetin, devlet okullarında çalışan yabancı dil öğretmenlerinin her şey bir tarafa (okuma, dinleme, konuşma, yazma, dilbilgisi) sadece yabancı dile ait kelimeleri öğretmelerinin bile öğrencilere olumlu yansıyacağına değindi. Çetin, "Özellikle, İngilizcede en çok kullanılan 1000 kelimenin öğrencilere 11 yıl içinde öğretilmesi öğrencilere ileride çok şeyler kazandıracaktır" dedi.

'1000 KELİME ÖĞRENEN İNGİLİZCE ROMANI ANLAR'
Ünlü Dilbilimci Paul Nation'ın araştırmalarına göre İngiliz dilinde en sık geçen 1000 kelimenin öğrenilmesiyle veya öğretilmesiyle konuşmaların yüzde 84.3, romanların yüzde 82.3, gazetelerin yüzde 75.6 ve akademik metinlerin yüzde 73.5'ini anlamak mümkün. Bunun üstüne İngilizcede en çok kullanılan 2000 kelimeyi öğrenebilirsek veya öğretebilirsek aynı kaynakları anlama oranımız sırasıyla yüzde 90.3, yüzde 87.4, yüzde 80.3 ve yüzde 78.1 olacaktır. Bu doğrultuda 'Voice Of America' haberlerini İngilizce'de en çok kullanılan 1500 kelimeyle vermektedir. Aynı haber kanalının sitesinde İngilizce'de en çok kullanılan 1500 kelimeyi bulmak mümkün.

Doç. Dr. Yakup Çetin, yabancı dil öğretmenlerinin sınıf ortamında İngilizce'de en çok kullanılan 1000 kelimeyi ve belli başlı yapılarını öğrencilerin öğrenme stiline (görsel, işitsel ve kinestetik) uygun bir şekilde çoklu zek? kuramı çerçevesinde eğlenceli yolla öğretmesi gerektiğini söyledi. MEB'in ise bu kelimelerin öğretilmesine yönelik kitaplar hazırlaması gerektiğine değindi.

Doç. Dr. Çetin, "Bunları hazırlamak için mutlaka uzmanlardan yardım almalıdır. Yılda 100 kelime (bu her bir dönem 50 kelime demektir) ve toplamda en çok kullanılan 1000 kelimeyi öğretebilirsek, öğrencilerimiz liseden mezun olduklarında İngilizcede konuşulanların ve yazılanların Paul Nation'ın tespit ettiği gibi yaklaşık %80 fazlasını anlayacaktır ve konuşacaktır. Bu da Türkiye'de yabancı dil adına çok şeyi değiştirecektir. Siz ne dersiniz, denemeye değmez mi?" diye konuştu. MİLLİYET

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • ETKİLİ İLETİŞİM14 Şubat 2017 Salı 11:23
  • MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI İŞ BİRLİĞİ GÖRÜŞÜLDÜ13 Şubat 2017 Pazartesi 11:00
  • Samsun'da "İyilikle Yarışan Sınıflar" Projesi19 Ocak 2017 Perşembe 11:39
  • UFKA YOLCULUK YARIŞMASI İLKADIM KAYMAKAMI’NA TANITILDI07 Ocak 2017 Cumartesi 12:54
  • İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ TÜRKİYE 1. Sİ24 Aralık 2016 Cumartesi 13:02
  • ÖĞRENCİLERDEN TAZİYE ZİYARETİ23 Aralık 2016 Cuma 10:51
  • TECRÜBE PAYLAŞIMI PROĞRAMI23 Aralık 2016 Cuma 10:34
  • Kayıtlı İstihdam Semineri20 Aralık 2016 Salı 11:31
  • OMÜ'de DOCOMOMO KONFERANSI19 Aralık 2016 Pazartesi 11:49
  • 29 ŞEHİT VAR11 Aralık 2016 Pazar 04:28
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 DENGE GAZETESİ | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0362 420 04 28 | Faks : 0362 431 55 53 | Haber Scripti: CM Bilişim