• BIST 115.147
  • Altın 163,214
  • Dolar 3,8058
  • Euro 4,6547
  • Samsun 4 °C
  • Ankara -5 °C
  • İstanbul 8 °C
  • Yardım Standı Çarşamba'da kuruldu
  • Samsunspor Hazırlık maçında kazandı
  • İpekoğlu'dan "espri" açıklaması
  • Yardım Standı Çarşamba'da kuruldu
  • Samsunspor Hazırlık maçında kazandı
  • İpekoğlu'dan "espri" açıklaması

BELİNİZ AĞRIYORSA

BELİNİZ AĞRIYORSA
Yaz mevsimi denilince aklımıza ilk olarak tatil geliyor. Hiç kuşkusuz herkes tüm yıl heyecanla beklediği yaz tatilini en güzel ve sağlıklı şekilde geçirmek istiyor

Kimimiz soluğu tatil mekanlarında alıyor, kimimiz de şehir içindeki havuzlu mekanlarda veya doğayla iç içe kalarak stresimizi atmaya çalışıyoruz.Yaz mevsimi aynı zamanda kırlarda yapılan düğünlerin, partilerin ve daha fit bir vücut için yapılan egzersizlerin de artması anlamına geliyor.Ancak özellikle tatil mekanlarında yaptığımız hatalı alışkanlıklarımız bel sağlığımızı tehdit edebiliyor; örneğin bel ağrısını ve bel fıtığını tetiklemesi gibi!Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Doç. Dr. Mehmet Uğur Özbaydar, "Unutmayın ki bel ağrısı ve bel fıtığı tatil yapmaz" uyarısında bulunarak bel sağlımızı tehdit eden 8 hatalı alışkanlıklarımızı anlattı, önemli önerilerde bulundu.

KIR DÜĞÜNÜNDE TOPUKLU AYAKKABI GİYMEK
Yazın açık havada yapılan düğünlerin sayısı artıyor. Özellikle de kır düğünlerinin. Ancak yüksek topuklu ayakkabılar çim ve engebeli zeminler nedeniyle tuzaklar içeriyor; düşme ve bel yaralanmaları riski artırıyor. Bel sağlığınız için düz olmayan yüzeylere uygun ayakkabı seçmeyi ihmal etmeyin. Ayrıca partilerde de yüksek topuklu ayakkabı giymeniz gerekiyorsa kısa süreli kullanın. Yüksek topuklu ayakkabıyı uzun süre giymeniz gerekiyorsa platform topuklu olanlarını tercih edin.

VALİZLERİ HATALI TAŞIMAK
Tatil hazırlığı denilince akla ilk olarak valizler geliyor. Ancak valizlerin çok ağır olmaları ve valizleri taşırken dikkatli olunmaması bel fıtığı gibi bel hastalıklarına neden olabiliyor. Bel sağlığınız için eşyaları gerekirse daha çok valizle, fakat uygun kilolarda hazırlamanız ve taşırken belinize fazla yük bindirmemeniz çok önemli. Bel sağlığınız için dört tekerli ve sürüklenebilir valizlerden faydalanabilirsiniz.

KLİMALARA UZUN SÜRE MARUZ KALMAK
Aşırı sıcaklarda serin mekanlara yöneliyor ve klimalı ortamlarda daha çok zaman geçiriyoruz. Ancak dikkatli olun klimalara maruz kalmak kas spazmları ve bel tutulmalarına yol açabiliyor. Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Doç. Dr. Mehmet Uğur Özbaydar özellikle terli iken klimalara uzun süre maruz kalmamaya özen göstermeniz gerektiğine dikkat çekiyor.

BOYUN VE BELİ ŞEZLONGDA UZUN SÜRE EĞİK TUTMAK
Plajlarda güneşlenirken kullanılan şezlonglar ve seyahatler sırasında araba koltuklarında uzun süre oturmak bel problemlerini tetikleyebiliyor. Örneğin şezlongda boyun ve belin uzun süre eğik durumda tutulması veya dirsekten destek alarak yüzüstü yatıp kitap okunması postür bozukluğuna ve bel problemlerine yol açabiliyor. Bu nedenle uzun yolculuklarda 3-4 saatte bir 15-20 dakika mola verin. Bu süreçte vücudunuza germe egzersizleri yapmanız kas spazmları ile bel ağrılarını azaltmakta fayda sağlayabilir.

HAVUZ KENARINDA KOŞMAK
Sıcak yaz günlerinde havuzlar serinlemek isteyenlerle dolup taşıyor. Ancak havuz kenarlarında ıslak ve kaygan zeminde koşmak, düşmeye ve bel yaralanmalarına adeta davetiye çıkarıyor. Bu nedenle havuz çevresindeki yüzeylerin kaygan olmayan materyallerden yapılması çok önemli. Bel sağlığınızı korumak için terlik seçimine dikkat edin ve havuz kenarında koşmaktan kaçının.

BALIKLAMA ATLAMAK
Derinliğin bilinmediği havuz ve denize balıklama atlamak boyun ile bel yaralanmalarının en sık sebeplerinden biri. Felç ile sonuçlanabilecek omurga yaralanmalarının önüne geçmek için sığ yerlerde balıklama atlamaktan mutlaka kaçının.

SÜREKLİ YATMAK VE FAZLA YEMEK YEMEK
"Tatilde sürekli yatmak, dinlenmek ve fazla yemek yemek de bel sağlığını tehdit ediyor. Çünkü kaslarda tembellik ve kilo artışı postür bozukluklarına yol açarak, omurgaya binen yükleri artırarak bel problemlerine neden olabiliyor." uyarısında bulunan Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Doç. Dr. Mehmet Uğur Özbaydar şu öneride bulunuyor: " Tatillerde egzersiz yapmak ve kilo almamaya dikkat etmek olası bel problemleri riskini azaltıyor."

BİLİNÇSİZCE SPOR YAPMAK
Yaz mevsimini fit geçirmek hemen herkesin hayali. Gerek spor salonları, gerekse açık mekanlar ve tatil yöreleri spor yapanlarla dolup taşıyor. Ancak ısınma egzersizi yapmadan vücudun gereğinden fazla zorlanması ve düzensiz yapılan egzersizler omurgalar arasındaki disklerin omuriliğe baskı yapmasına ve kas spazmına, bunun sonucunda da bel ağrılarına ve ilerleyerek bel fıtığına yol açabiliyor. Sağlıklı beslenmek, ısınma hareketlerini ihmal etmemek, egzersizlerin düzenli ve sürekli yapılması hem sakatlanmaları önlüyor, hem de bel ağrısı ile kas spazmı ve bel fıtığı oluşma riskini azaltıyor.

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Sağlık Bakanlığından 'virüs alarmı' açıklaması08 Ocak 2018 Pazartesi 13:40
  • Akıllı ekranlar her 2 kişiden birini miyop yapacak08 Ocak 2018 Pazartesi 13:37
  • 'Süt tüketimi artmalı'08 Ocak 2018 Pazartesi 13:36
  • Karda kışta cildinizi korumanın yolu03 Ocak 2018 Çarşamba 13:20
  • Bu besinler hastalıklardan koruyor!02 Ocak 2018 Salı 15:07
  • Kaşar peynir mi daha sağlıklI ?26 Aralık 2017 Salı 13:59
  • Kadınların kabusu miyomlar25 Aralık 2017 Pazartesi 17:19
  • ÇAĞIN HASTALIĞI: BİLGİSAYARA BAKMA SENDROMU23 Aralık 2017 Cumartesi 12:44
  • OYUNCAK DEYİP GEÇMEYİN22 Aralık 2017 Cuma 12:39
  • Arnavut sanatçı fazla kilolarından 'Anadolu'da kurtuldu09 Aralık 2017 Cumartesi 13:59
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 DENGE GAZETESİ | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0362 420 04 28 | Faks : 0362 431 55 53 | Haber Scripti: CM Bilişim