• BIST 112.122
  • Altın 174,823
  • Dolar 4,0406
  • Euro 4,9882
  • Samsun 13 °C
  • Ankara 7 °C
  • İstanbul 14 °C
  • BAHANE YOK! BİLETLER SUDAN UCUZ
  • 53 YILLIK KULÜBÜN KADER MAÇI
  • ÇAĞRI DİSİPLİN KURULUNA SEV EDİLDİ
  • BAHANE YOK! BİLETLER SUDAN UCUZ
  • 53 YILLIK KULÜBÜN KADER MAÇI
  • ÇAĞRI DİSİPLİN KURULUNA SEV EDİLDİ

BAYRAMDA TATLIYI ABARTMAYIN

BAYRAMDA TATLIYI ABARTMAYIN
Beslenme ve diyet uzmanı İrem Damancıoğlu, Ramazan Bayramı'nda tatlıya çok fazla yüklenmemek gerektiğini belirtti

Beslenme ve diyet uzmanı İrem Damancıoğlu, Ramazan Bayramı'nda tatlıya çok fazla yüklenmemek gerektiğini belirterek, "Bayram ikramlarında misafirlerinize ısrarcı tavırlardan uzak durmakta fayda var. Sunulan ikramlarda da seçici olun, tatlı tüketimini abartmayın" dedi.

Samsun'da özel bir hastanede görev yapan beslenme ve diyet uzmanı İrem Damancıoğlu, bayramda beslenme ile ilgili uyarılarda bulundu. İrem Damancıoğlu, "Ramazan ayı boyunca uzun süren açlık ve beslenmenin 2- 3 öğüne inmesiyle metabolizmada yavaşlamalar meydana gelir. Bu nedenle bayram normal beslenmeye geçiş dönemi olarak görülebilir. Yumuşak geçiş, öncelikle mide sağlığı adına oldukça önemlidir. Bayramda öğün sayısının artırılması gerekir. Güne hafif kahvaltıyla başlanmalı. Bayramda tüm ailenin bir araya gelmesi, keyifli aile sofralarını da beraberinde getirir ve tüketilen yemek miktarı artar. Yemek miktarını kısıtlı tutmak ve yemek seçimini hafif besinlerden yapmak, bol sebze-meyve tüketmek daha sağlıklı bir bayram geçirilmesine yardımcı olur" diye konuştu.Bayram ziyaretlerine giderken aç olmamanın, gidilen yerdeki ikramlar karşısında daha iradeli olunmasını sağlayacağını ifade eden İrem Damancıoğlu, "Bu nedenle öğün aksatmamakta fayda var. Bayram ziyaretlerinde, hamurlu, şerbetli ağır tatlılardan uzak durulmalı. Bunun yerine sütlü tatlılar, meyveli tatlılar ve meyve tercih edilmeli. Bunun yanında şeker çikolata tüketimi de sınırlandırılmalıdır. İkramlar konusunda seçici davranıp her yerde ikram kabul edilmemeli. İçecek olarak ise asitli, şekerli içecekler yerine su, ayran tercih edebiliriz. Bayramda kafein içeriği yüksek olan çay ve kahve tüketimi sınırlandırılmalı, bunlar yerine bitki çayları tercih edilmeli. Ev sahibi olarak ise misafirlerimiz için hafif tatlı seçenekleri oluşturabiliriz. Sağlıklı ikramlar sunmak ve ısrarcı tavırlardan uzak durmakta fayda var" dedi.DHA

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • 'Alo 171'e 7 yılda rekor başvuru07 Şubat 2018 Çarşamba 13:24
  • Açık renkli gözlülerde göz kanseri riski daha yüksek07 Şubat 2018 Çarşamba 13:22
  • Diyet saç döker mi?07 Şubat 2018 Çarşamba 13:19
  • Gül hastalığı nedir?31 Ocak 2018 Çarşamba 13:43
  • Sivilceleriniz ne anlatıyor?31 Ocak 2018 Çarşamba 13:40
  • Tuz bağımlılığından nasıl kurtuluruz31 Ocak 2018 Çarşamba 13:37
  • Diş eti hastalıklarına yol açan 7 neden!31 Ocak 2018 Çarşamba 13:34
  • Obezite ve diyabet kanseri tetikliyor24 Ocak 2018 Çarşamba 13:40
  • Çocuklarda gribe dikkat!24 Ocak 2018 Çarşamba 13:38
  • Kış depresyonundan korunmak için 5 öneri24 Ocak 2018 Çarşamba 13:34
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 DENGE GAZETESİ | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0362 420 04 28 | Faks : 0362 431 55 53 | Haber Scripti: CM Bilişim