• BIST 90.186
  • Altın 235,030
  • Dolar 6,1028
  • Euro 6,9689
  • Samsun 27 °C
  • Ankara 28 °C
  • İstanbul 26 °C
  • Samsunspor'dan kadın taraftarlara "55" liradan kombine satışı
  • Samsun Haberler.Tv
  • ALO HABER: 0541 950 50 00
  • Samsunspor'dan kadın taraftarlara "55" liradan kombine satışı
  • Samsun Haberler.Tv
  • ALO HABER: 0541 950 50 00

Bağışıklık Sistemi İçin

Bağışıklık Sistemi İçin
Bağışıklık sistemini güçlendiren besinler

En çok mevsim geçişlerinde görülen, bir tür solunum yolu hastalığı olan grip günlük yaşantımızı da olumsuz etkilemekte. Yüksek ateş, boğaz, baş ve eklem ağrısı, öksürük, halsizlik, üşüme hatta bazı kişilerde kusma ve ishalle birlikte görülebilmektedir. 
Vücudumuzun virüslere karşı savaşabilmesi için bağışıklık sisteminin güçlenmesi ve özellikle belli yiyeceklerin sıklıkla tüketmelisi de gerekmekte.
Su içmeyi unutmayın: Havaların soğumasıyla su tüketimi de azalabilmekte ama vücudumuzun yaz kış suya ihtiyacı vardır. Özellikle gripten korunmak için günde 2,5 lt su için ve içerisine limon ve zencefil ekleyin.
Sarımsak tüketin: Sarımsak içeriğinde allicin adlı çok güçlü bir antioksidant bulunmakta ve vücudu serbest radikallerden korumaktadır. Sarımsak bağışıklık sistemini güçlendirmenin de en ucuz yollarından biridir.
Yoğurt veya kefir tüketin: Birçok araştırma probiyotik gıdaların bağışıklık sistemimiz için yararlı olduğunu belirtmektedir. Yoğurt ve kefir bağışıklık sistemini güçlendirerek bir çok hastalığı önleyici etkiye sahiptir.
Yeşil çay tüketin: Polifenollerden zengin olan çay özellikle yeşil çay güçlü bir antioksidanttır. Siyah çayda aynı etkiye sahiptir ama yeşil çay içeriği daha zengindir.
Narenciye tüketin: Vücudumuz tarafından üretilmeyen ve depolanmayan C vitaminini günlük olarak çeşitli besinlerden almalıyız. Özellikle turunçgillerde bol miktarda, taze sebzelerde, maydanozda, kabakta, soğanda ve domateste bulunur.
Yeterli protein alın: Metabolizmamızın ve kas dokumuzun çalışması, dokuların onarımı, bağışıklık sisteminin güçlenmesi için ihtiyacımız ölçüsünde günlük proteinden zengin besinler tüketmeliyiz.
Çinkodan zengin beslenin: Çinko proteinlerin enerjiye dönüştürülmesi için çok önemlidir, zihinsel fonksiyonlarda, vücudun kendi kendini iyileştirmesi ve yenilemesi gereken durumlarda , bağışıklık sisteminin gelişmesinde, hormonal dengede önemli yere sahiptir. Kuruyemişler, deniz ürünleri, et, karaciğer, süt ve yumurtada bulunur.
Şekeri azaltın: Çalışmalar fazla tüketilen şekerin bağışıklık sistemini baskıladığını gösteriyor. Mümkün olduğu kadar şeker ve şekerli besinleri azaltmalısınız. Bu hem gripten hem de fazla kilodan korunmada etkili olacaktır.
Stresten uzak durun: Bağışıklık sisteminin zayıflamasında stresin etkisi artık bilinen bir gerçek. Grip yanı sıra birçok hastalığında oluşumunu tetikliyor. Diyetisyen Özlem Sert Aydın
Diyetisyen Özlem Sert Aydın

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Emirhan artık kitap okuyabilecek11 Temmuz 2018 Çarşamba 16:42
  • Kanser tedavisinde ilave ücret kaldırıldı05 Temmuz 2018 Perşembe 15:32
  • Kelkit Vadisi'nde yaşayanlara kene uyarısı05 Temmuz 2018 Perşembe 12:48
  • "Normal kilolu olmak günümüz şartlarında başarıdır"05 Temmuz 2018 Perşembe 12:44
  • 'Taklitçi hastalık' alerjik rinit30 Nisan 2018 Pazartesi 11:57
  • Samsun Haberler.TV30 Nisan 2018 Pazartesi 11:55
  • Ölüm nedeni istatistikleri açıklandı!30 Nisan 2018 Pazartesi 11:53
  • Diyetisyen Pınar Güneş ten Zayıflama Önerileri26 Mart 2018 Pazartesi 16:01
  • Her gün 1 avuç mutlaka tüketin!20 Mart 2018 Salı 12:54
  • Birkaç saat içinde tedavi ediyor!20 Mart 2018 Salı 12:52
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 DENGE GAZETESİ | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0362 420 04 28 | Faks : 0362 431 55 53 | Haber Scripti: CM Bilişim