• BIST 115.147
  • Altın 163,118
  • Dolar 3,8058
  • Euro 4,6547
  • Samsun 10 °C
  • Ankara 4 °C
  • İstanbul 12 °C
  • Kongre yine ertelendi
  • Vali Kaymak Futbol Şehitlerini rahmetle andı
  • Başkan Tok’tan ‘20 Ocak Mesajı’
  • Kongre yine ertelendi
  • Vali Kaymak Futbol Şehitlerini rahmetle andı
  • Başkan Tok’tan ‘20 Ocak Mesajı’

Arapça bilen sekreter

Arapça bilen sekreter
SAMSUN Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Tıp Fakültesi Hastanesi’ne başvuran ancak Türkçe bilmedikleri için sorun yaşayan mülteci hastalarla iletişimi Arapça bilen sekreter Vahide Aydın sağlıyor.

17 yıldır OMÜ Tıp Fakültesi idaresinde sekreter olarak görev yaptığını belirten 2 çocuk annesi Vahide Aydın, Türkçe bilmeyen mültecilerin sağlık hizmeti almak için ciddi iletişim sorunu yaşadıklarını belirterek, "Mülteci hastalar hastaneye geldiklerinde Türkçe ve İngilizce bilmedikleri için bizim sağlık personelimizin de Arapça bilmemesi nedeniyle büyük sorunlar yaşanıyordu. Bende böyle zor durumda olan bir mülteci hasta görünce Arapça bildiğim için yardımcı oldum. Ardından hastanemize gelen bütün mülteci hastalara yardım etmeye başladım. Yaklaşık 1 yıldır bu hastalar ile sağlık personeli arasındaki iletişimi sağlıyorum. Hastaneye geldiklerinden sonra bütün süreçlerde yanlarında oluyorum" dedi.

Hastaların genelde, Suriye, Irak, Libya’dan geldiklerini belirten Aydın, "Hastanemiz Üniversite Hastanesi olduğu için çevre illerden de mülteci hastalar geliyorlar. Her gün gelen hastalara gönüllü olarak yardımcı oluyorum. Manevi açıdan onlara yardımcı olduğum için çok huzurluyum" diye konuştu.

OMÜ Tıp Fakültesi Hastanesi Başhekimi Prof.Dr. Mustafa Bekir Selçuk, Arapça bilen sağlık personelinin gönüllü olarak mülteci hastalara yardımcı olduğunu dile getirerek, "Ortadoğu'daki bunalımdan dolayı ülkemize çok sayıda mülteci geldi. Samsun ve bölgesindeki mülteciler arasında sağlık sorunu yaşayıp hastanemize müracaat edenler Türkçe ve İngilizce bilmedikleri için sorun yaşıyorlardı. Doktorlarımızın Arapça hastaların da Türkçe bilmemesi nedeniyle sıkıntı oluyordu. Personelimiz Vahide Aydın, Arapça bildiği için gönüllü olarak bu iletişim sorunu çözmüş durumda. Arapça bilen bir personelimizin olması bu noktada bizim için çok önemli bir avantaj oldu" diye konuştu.  (DHA)

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2007 DENGE GAZETESİ | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0362 420 04 28 | Faks : 0362 431 55 53 | Haber Scripti: CM Bilişim