• BIST 113.996
  • Altın 164,228
  • Dolar 3,8197
  • Euro 4,6758
  • Samsun 13 °C
  • Ankara 5 °C
  • İstanbul 13 °C
  • Valilik Samsunspor destekçilerine teşekkür etti
  • Samsunspor’da Gökay Serbest kaldı
  • Atakum Belediyespor’dan Samsunspor’a destek
  • Valilik Samsunspor destekçilerine teşekkür etti
  • Samsunspor’da Gökay Serbest kaldı
  • Atakum Belediyespor’dan Samsunspor’a destek

ANNE ADAYLARINA UYARI

ANNE ADAYLARINA UYARI
Çalışan anne adaylarına beslenme ve kıyafet uyarısı

Samsun Büyük Anadolu Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Halil İbrahim Dinler, "Çalışan anne adayları sağlıklı bir hamilelik dönemi geçirmek için beslenme düzenine ve kıyafetlerine dikkat etmesi gerekiyor, ancak çalışma zamanı ve şekli mutlaka bir uzman doktor tarafından değerlendirilmesi gerektiğini" söyledi.


Çalışan kadın sayısının her geçen gün artmasıyla birlikte, doğal olarak birçok anne adayı da hamilelik döneminde doğuma kısa bir zaman kalana kadar çalışmaya devam ediyor. Çalışan anne adaylarının çalışırken rahat ve sağlıklı bir hamilelik geçirmesi için Samsun Büyük Anadolu Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Halil İbrahim Dinler, hamilelik döneminde yapılması gerekenler hususunda önemli bilgiler verdi.

Hamilelikte beslenmesine dikkat edin
Hamilelik, iş yaşantınızı biraz zorlaştıracak gibi görünse de alacağınız bazı önlemler bu süreci daha rahat bir şekilde geçirmenize sebep olmaktadır diyen Doğum Uzmanı Op. Dr. Halil İbrahim Dinler, "Sağlıklı bir hamilelik dönemi geçirmek için beslenme düzeni ve kıyafet gibi konulara mutlaka dikkat etmelisiniz.  Çalışan anne adayları özelikle beslenme alışkanlıklarını tekrar gözden geçirmelidirler. Temel besin maddeleri olan et, yumurta, kuru baklagiller, süt ve süt ürünleri, sebze-meyve ve tahıllardan yeterince alınmalı, şeker ve yağ dengesi iyi ayarlanmalıdır. Şeker ve yağ miktarı yüksek gıdalar besleyici özellikleri düşük ve kalorileri çok yüksek gıdalar olduğu için sınırlı ölçüde tüketmesi gerekir. Fındık ve ceviz gibi kuruyemişler de yüksek kalorili olmamaları ve antioksidan etkileri nedeni ile iş ortamında sınırlı olmak üzere tüketilebilir.
Anne adaylarının günlük kalori ihtiyaçları diğer kadınlara oranla 300 kalori daha fazladır. Kadınların normal beslenme düzenlerine hamilelikle birlikte 20 gr protein, 15-20 mg demir ve 500 mg kalsiyum eklenmelidir. 3 ana 3 ara öğün olmak üzere en az 6 öğün beslenilmelidir. Sıvı gıdaları ve özellikle suyu gebelik öncesine nazaran daha fazla tüketmek gereklidir. Kahve ve çayın günde 2 fincandan daha fazla tüketilmemesi önerilmektedir. Ara öğünlerde lifli ve kepekli besinler sindirim sistemi için faydalı olacaktır. Ara öğünlerde havuç, elma gibi meyve ve sebzeler rahatlıkla tüketilebilir. Doğal meyve suları da başka bir alternatif olabilir. 

Kıyafet ve çalışma ortamı
Anne adayları aylar ilerledikçe giyimlerinde de bazı değişiklikler yapmaya başlamalıdır. İş ve günlük hayatlarında vücuda oturmayan, rahat hareket etmelerini sağlayacak hafif ve bol kıyafetler tercih etmelidirler. Özellikle terlemeyi artıran sentetik kumaşlar yerine daha sağlıklı olan pamuklu kumaşlar tercih edilmelidir. İç çamaşırlarında da buna dikkat etmeliler. Bu dönemde ayakkabı seçimi de oldukça önem taşır. Topuksuz veya yüksek topuklu ayakkabılar sıklıkla bel ağrılarına sebep olabileceğinden alçak topuklu ayakkabılar anne adayının çalışma ortamındaki rahatı için daha doğru olacaktır. Anne adayının çalışma ortamının aydınlık ve iyi havalandırılmış olması çok önemlidir. Direkt klimaya maruz kalmayan bir bölümde rahat bir koltuğun olduğu ve dirseklerin 90 derecede durabileceği yükseklikteki masalar kullanılmalıdır. Uzun süre dinlenmeden çalışmak kaslarda ağrı ve özellikle dolaşımda bazı problemlere yol açabilmektedir. Belli aralıklarla verilecek molalarda basit kol, bacak ve boyun hareketleri faydalı olacaktır.

Uzman doktor takibinde olmalı
Çalışan hamileler eve geldiklerinde, günün yorgunluğunu atacak ve kendilerini ertesi iş gününe hazırlayacak şekilde dinlenmelidirler. Günün önemli bir kısmını ayakta geçiren hamileler, evde ayaklarını ve bacaklarını yüksek bir noktaya kaldırarak dinlenmelidirler. 
İş sonrası veya evde basit yürüyüş veya temel egzersiz hareketleri ile toplardamarlardaki kan akışını düzenleyecek hareketler yapmaları önerilmektedir. 
Gece yatmadan alınan ılık bir duş, genel bir rahatlama sağlayarak, düzenli bir uykuya geçişi sağlamada yardımcı olacaktır.
Yüksek tempolu ve çok yorucu bir işi olmayan anne adayları, gebeliklerinin son haftalarına kadar rahatlıkla çalışabilirler. Ancak çalışma zamanı ve şekli mutlaka doktor tarafından değerlendirilmelidir."

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Sağlık Bakanlığından 'virüs alarmı' açıklaması08 Ocak 2018 Pazartesi 13:40
  • Akıllı ekranlar her 2 kişiden birini miyop yapacak08 Ocak 2018 Pazartesi 13:37
  • 'Süt tüketimi artmalı'08 Ocak 2018 Pazartesi 13:36
  • Karda kışta cildinizi korumanın yolu03 Ocak 2018 Çarşamba 13:20
  • Bu besinler hastalıklardan koruyor!02 Ocak 2018 Salı 15:07
  • Kaşar peynir mi daha sağlıklI ?26 Aralık 2017 Salı 13:59
  • Kadınların kabusu miyomlar25 Aralık 2017 Pazartesi 17:19
  • ÇAĞIN HASTALIĞI: BİLGİSAYARA BAKMA SENDROMU23 Aralık 2017 Cumartesi 12:44
  • OYUNCAK DEYİP GEÇMEYİN22 Aralık 2017 Cuma 12:39
  • Arnavut sanatçı fazla kilolarından 'Anadolu'da kurtuldu09 Aralık 2017 Cumartesi 13:59
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 DENGE GAZETESİ | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0362 420 04 28 | Faks : 0362 431 55 53 | Haber Scripti: CM Bilişim