• BIST 105.042
  • Altın 163,210
  • Dolar 3,9375
  • Euro 4,6731
  • Samsun 10 °C
  • Ankara 7 °C
  • İstanbul 14 °C
  • 'SORUN KALMADI KENDİMİ İYİ HİSSEDİYORUM'
  • 4 FUTBOLCU TAKIMDAN AYRI ÇALIŞTI
  • Hedef 3 Puan
  • 'SORUN KALMADI KENDİMİ İYİ HİSSEDİYORUM'
  • 4 FUTBOLCU TAKIMDAN AYRI ÇALIŞTI
  • Hedef 3 Puan

8 KÖTÜ ALIŞKANLIK...

8 KÖTÜ ALIŞKANLIK...
Bel ağrısına neden olan 8 kötü alışkanlık.

Bel ağrısı, her insanın belli bir döneminde hareketleri kısıtlayan, oturmayı bile ağrılı bir duruma getiren can sıkıcı bir durumdur. İşte bel ağrısının 8 nedeni;

ESKİ BİR KANEPEDE UYUMAK
Kanepelerin ömrü 8 ile 10 yıl arasıdır. Eğer daha eski bir kanepede uyuyorsanız belinizin ağrımaması mucize gibi bir şey. Çok sert ya da çok yumuşak olmayan ve vücudun kıvrımlarına uyum sağlayan, yatak ve kanepeleri deneyin.
AĞIR ÇANTA TAŞIMAK
Kaplumbağa misali evini sırtında taşıyanlardansanız bu sırtınız için pek iyi olmayacak. Özellikle de ağırlığın tek kola yüklenmesi omurganızın da dengesi bozulur. Çantanızın ağırlığı hiçbir zaman vücut ağırlığınızın yüzde 10'undan fazla olmamalıdır.
APARTMAN TOPUKLAR
Stilettolar, yüksek topuklu ayakkabılar kuşkusuz şık duruyor ama gereğinden fazla giyerseniz sonsuza kadar bu ayakkabılara veda etmek zorunda kalabilirsiniz. Çünkü tahmin edebileceğiniz gibi beliniz için de zararlı ayakkabılar. Ayrıca yazın vazgeçilmezleri olan sandaletler de dümdüz ve desteksiz bir tabana sahipse yine aynı ölçüde zararlı.
KİN TUTMAK
Yapılan bir araştırmaya göre "affetmeyi" becerebilen, uzun süre kin tutmayan, öfkesini yatıştırabilen insanlar her açıdan daha sağlıklı. Ancak öfke ve gerilim sizinle beraber kaslarınızı da geriyor. Bu da belinize yansıyor.
BÜTÜN GÜN OTURMAK
Günümüzün en büyük sorunlarından biri hareketsizlik. Japonya'da işçilerin tuvalete gitme süresi bile sınırlandırılırken yerinizden kalkabildiğiniz bir işiniz varsa belki de milyonlarca insandan daha şanslısınız. Çünkü obezite, diyabet gibi hastalık risklerinin pençesinden sıyrılmak bir yana ayrıca omurga ağrılarından kurtulabilirsiniz. Çünkü oturmak sanıldığının aksine sizi dinlendirmiyor daha çok belinize yük bindiriyor. Hele ki doğru pozisyonda, belinizi destekleyen, dik bir konumda oturmuyorsanız bel ağrısı sizin için kaçınılmaz.
STRESLİ GÜNLER GEÇİRMEK
Eğer stresli bir gün geçiriyorsanız boyun, omuz ve bel kaslarınız da geriliyor. Bu stres durumu devamlı bir hale gelirse beliniz de bundan etkilenecektir.
EGZERSİZ YAPMAMAK
Vücudumuzu ayakta tutan şey sandığınız gibi sadece kemikler değildir aynı zamanda kaslardır. Bu yüzden kaslarınızı güçlendirmek sizi birçok kazadan, özellikle de yaşlılığınızda düşme sonucu yaşanacak sakatlıklardan koruyacaktır. Sırt ve bel kaslarınızı güçlendirirseniz var olan ağrılarınız azalmakla beraber, gelecekte oluşması muhtemel bel ağrınızı da engelleyebilirsiniz.
ÇOK FAZLA ABUR CUBUR YEMEK
Aşırı yağlı yiyecekler, katı maddeli besinler tüketmek bel çevrenizi güzelce genişletir. Bel fıtığı hastalarına da en sık verilen tavsiyelerden biri kilo vermeleridir. Kilo verdikçe belinize binen yük azalır.HABER 7

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • ORGAN BAĞIŞINA TAM DESTEK09 Kasım 2017 Perşembe 12:53
  • Lösemili Çocuklar Haftası08 Kasım 2017 Çarşamba 10:41
  • BÜYÜK ANADOLU'DAN KIZILAY ZİYARETİ03 Kasım 2017 Cuma 11:49
  • GÖZLÜK VE LENSTEN KURTULABİLİRSİNİZ02 Kasım 2017 Perşembe 13:48
  • STRESTEN UZAK DURUN26 Ekim 2017 Perşembe 11:40
  • SAĞLIĞINA KAVUŞTU25 Ekim 2017 Çarşamba 12:27
  • BÜYÜK ANADOLU MUHTARLARI UNUTMADI22 Ekim 2017 Pazar 13:24
  • Sağlık Bakanı Demircan Samsun'da 21 Ekim 2017 Cumartesi 13:09
  • MÜSİAD'LA KURUMSAL SAĞLIK ANLAŞMASI21 Ekim 2017 Cumartesi 11:58
  • DÜNYA ANESTEZİ GÜNÜ18 Ekim 2017 Çarşamba 12:46
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 DENGE GAZETESİ | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0362 420 04 28 | Faks : 0362 431 55 53 | Haber Scripti: CM Bilişim