5 EKİM DÜNYA ÖĞRETMENLER GÜNÜ

5 EKİM DÜNYA ÖĞRETMENLER GÜNÜ
Dünyanın birçok ülkesinin öğretmen örgütleri bir araya gelerek daha yaşanabilir bir dünya için, 5 Ekim 1994 te ortak bir bildiri yayınlamışlardı

Bu belge sadece öğretmenlerin yetiştirilmesi ve çalışma koşullarını değil, bütün dünya çocuklarının daha iyi bir eğitimle yetişerek, hayata hazırlanmasıdır. Hakkın korunduğu, hukukun ve adalet eşit dağıtıldığı bir dünya hedeflenmektedir.

Dünyanın büyük bir çoğunluğunda kutlanan bu günün teması farklı ülkelerde yaşanan sorunlardan kaynaklı olarak değişkenlik göstermektedir.

EĞİTİMİN KALİTESİ ÖĞRETMENE VERİLEN DEĞERE BAĞLIDIR.

Yıllardan beri uygulanan yanlış öğretmen yetiştirme politikaları sonucunda 400 bin işsiz ve ataması yapılmayan öğretmenimiz var. Bu öğretmenlerimizin birçoğu artık öğretmen olma umudunu yitirmiştir. Yıllarca KPSS sınavlarına girip kazanan öğretmenlerimiz, sözleşmeli olarak çalışabilmek için, mülakat komisyonlarının önünde öğretmenlikle ilgisi alakası olmayan sorularla elenmektedir. Kazananı da bekleyen yeni belirsizlikler var. Stajelik süreci sonunda yine sınav ve mülakat var. Öğretmenimiz şayet evliyse, en az altı yıl ayrı yaşamak zorunda kalabilmektedir. Böyle bir öğretmen istihdamı ile birlikte; bir de sayıları 50 bini bulan ücretli öğretmenlerimiz var. Asgari ücretin altında çalıştırılan bu öğretmenlerimiz mevsimlik işçi gibidir.

EN DÜŞÜK MEMUR MAAŞINI ÖĞRETMENLER ALIYOR.

Meslek grupları içinde öğretmenlik mesleği, sistematik bir şekilde aşağılara çekilmiştir. 2002 yılında en düşük devlet memuru maaşından yüzde 100 daha fazla maaş alan öğretmen, bugün en düşük devlet memuru maaşını almaktadır.

1739 sayılı yasaya göre; öğretmenlik uzmanlık mesleğidir. Ancak bugün kamu çalışanları arasında kendi eşdeğerlerinin yarısı kadar maaş almaktadır. Öğretmenimiz çalışırken bile; birçok kamu emeklisinden daha az maaş almaktadır. Bu zor ekonomik koşullar altında emekliliği geldiği halde emekli olamayan yüz bin’in üzerinde öğretmenimiz var.

5 Ekim Dünya Öğretmenler Günü’nde taleplerimiz;

Eğitim kurumlarımızın personel ihtiyacının gerçekçi bir biçimde belirlenerek, yeterli sayıda öğretmen ve yardımcı personel istihdam edilmesini,

Okullarda “kölelik sistemi” veya “mevsimlik işçi” olarak adlandırılan ücretli öğretmen uygulamasına son verilmesini,

Ülkemizin koşulları göz önünde bulundurularak, yeni bir öğretmen yetiştirme sistemi geliştirilmesini,

Eğitimde etnik kimlik ve mezhep-tarikat gibi kimlikleri öne çıkartacak müfredat programları yerine; laik, bilimsel eğitim programlarının uygulanmasını,

Tamamen yandaşlarını kayırma amacını taşıyan, değerlendirme ölçütleri belli olmayan mülakat yöntemiyle yönetici atamalarına son verilmesini,

Her kademedeki eğitim çalışanının ek göstergesinin 600 artırılmasını, ivedilikle talep ediyoruz.

Yaşadığımız bütün sorunlara rağmen bütün öğretmenlerimizin, eğitim ve bilim emekçilerinin 5 Ekim Dünya Öğretmenler Günü'nü kutluyoruz.04.10.2018

Onur Özsoy

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.